Markedsstrategi
En god markedsstrategi setter en langsiktig retning for markedsplaner og kampanjeplaner, slik at alle tiltak bidrar til å nå vekstmål. Synlighet hjelper deg med strategiarbeidet.
Innhold i din markedsstrategi
Markedsstrategiens innhold bør forankres godt i bedriften din og bør blant annet ta for seg spørsmål som:
- Hvilke ambisjoner har vi de neste 3-5 årene?
- Hvilken posisjon har vi i dag i markedet?
- Hvilke muligheter og utfordringer finnes i markedet i dag?
- Hvordan ønsker vi at målgruppen oppfatter oss?
- Hvilke brukeroppgaver løser vi for målgruppen vår?
- Hvilke segmenter fokuserer vi på?
- Hva er fordelene med våre tjenester og produkter?
- Hva skal vi kommunisere og til hvem?
Les også: Slik lager du en digital strategi
Input og rammer for din strategiprosess
Selv om du bør "eie" markedsstrategien selv, kan det være nyttig å få noen rammer for prosessen. Synlighet har vært involvert i flere hundre strategiprosesser for bedrifter i mange bransjer og kan bidra med blant annet:
- Kompetanse om ulike kanaler
- Innsikt om målgruppen din
- Kartlegge dagens digitale tilstedeværelse
- Analysere konkurrenter
- Kompetanse om din bransje digitalt
- Forcaste utvikling og trender
Synlighet sine digitale strateger er spesialiserte på å utfordre og veilede markedsledende bedrifter innen mange bransjer.
Fortell oss om dine ambisjoner og planer, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat!
Møt noen av våre digitale strateger
Trondheim
Michiel Ouwerkerk
Fagleder | Digital strategi
+47 454 18 886 michiel.ouwerkerk@synlighet.noOslo
Ragnhild Hoel Robertsen
Rådgiver | Digital strategi
+47 414 13 725 ragnhild.robertsen@synlighet.no