Forside / Caser / MOT: Når målgruppen med TikTok

Dato publisert:

07.09.20

Synlighet for MOT og det de gjør for unge

Over en million fikk med seg hei-kampanjen ved skolestart, og med en av Norges aller første TikTok-annonser nådde vi over 600 000 i MOT sin viktigste målgruppe – på ett døgn.

– MOT skal være kult. Vi må jobbe med å øke kjennskapen om MOT til både ungdommer og voksne og at flere får MOT på skolen sin, slår Mariann Janson, leder i MOT Norge, fast.

Arbeidet med å øke kjennskapen ved økt synlighet, er vi godt i gang med.

– Det er inspirerende å jobbe sammen med MOT! De er en engasjert og dyktig gjeng som gjør mye bra for unge. Vår oppgave er først og fremst å synliggjøre det gode arbeidet MOT allerede gjør, sier Ingrid Dyrnes, byråleder for Synlighet Trondheim.

– Og kanskje dytte de litt ut av komfortsonen av og til smetter Peder Berger Johannessen, rådgiver i Synlighet, inn.

Dette innebærer TikTok – hvor MOT nettopp nådde over 600 000 mennesker på 24 timer.

– Vi må være der målgruppen vår er

TikTok har vært mye i vinden i det siste, men vi kommer ikke utenom at det er tidenes raskest voksende sosiale medieplattform. 65 prosent av de i alderen 9 – 19 år er på videodelingskanalen, og her finner vi MOT sin viktigste målgruppe.

– Vi må være der målgruppen vår er. På TikTok har vi en god mulighet til å være kreative på unges premisser, sier Mariann.

Mange unge opplever hets og press i sosiale medier.

– På TikTok kan man spille på humor og ærlighet, noe som kler MOT spesielt godt. Ved å innta TikTok og spre gode vibber, vil MOT bidra til å utvikle robuste unge.

I det som er en av Norges første videoannonser på TikTok, sparker Pål André Helland ballen til Emilie Lein. Begge er spillere på Rosenborg. Videoen har blitt vist til over 600 000 på 24 timer. Flere har meldt seg til å være med i MOT sitt TikTok-team.

– Dette er utrolig gøy! Vi gleder oss til å lage godt innhold på TikTok fremover. Flere unge har kommentert at de vil bli med på TikTok-teamet vårt, bare at de ikke er så gode med ball – noe de heller ikke trenger å være, understreker Mariann.

Besøk Mot Norge sin TikTok-profil og se videoannonsen her.

Vi heier på hverandre

MOT har nettopp gjennomført en vellykket Hei-kampanje ved skolestart sammen med oss i Synlighet. Vi nådde over 1 million mennesker på en drøy uke.

– Det er helt utrolig artig når vi treffer med godt innhold som engasjerer. Vi er overrasket over hvor mange vi faktisk nådde for lite penger, sier Peder fornøyd.

Flere har bidratt med hei-bidrag, både samarbeidspartnere, ambassadører, Tank Design, MOT-teamet og vi i Synlighet. Vi heier på hverandre.

– Synlighet bidrar med kompetanse og erfaring på områder vi sårt trenger det. I tillegg til å være kunnskapsrike og særdeles effektive har de ansatte en personlighet og et engasjement som gjør at samarbeidet fungerer optimalt. Synlighet har allerede vært med på å løfte MOTs arbeid, og vi gleder oss til fortsettelsen utover høsten, sier Mariann.

Peder hadde sitt første møte med MOT på Rosenborg fotballskole. Ingrid solgte roser for MOT på ungdomsskolen.

– Det er utrolig inspirerende og meningsfullt å få jobbe sammen med MOT, stråler Ingrid.

Engasjement smitter. Det håper vi mot gjør også!

Vis MOT

68 500 ungdommer følger MOT sine program på skolen. Flere skal det bli!

Ved å støtte MOT kan din bedrift bidra til at flere skoler kan ha MOT på skolen.

MOT ble startet av norske toppidrettsutøvere etter OL i 1994 for å forebygge sosiale samfunnsproblemer. MOT-konseptet er basert på formålet om å skape et tryggere samfunn gjennom å styrke ungdoms robusthet, bevissthet og mot.

Besøk Mot.no.

Har du lyst å lese mer om samarbeidet vårt med MOT Norge?