Forside / Caser / Fretex Jobb: KLIKK OG VENT
Skrevet av: Oda Vedlog Kveen

Dato publisert:

20.06.23
Kreativt uttak av konseptet "Klikk og Hent". Tekst: "Din neste arbeidstaker kan være et klikk unna" med en stor rød "klikk & vent" knapp ved siden av

Fretex Jobb: KLIKK OG VENT

Fretex Jobb lanserer konseptet “Klikk og Vent” i samarbeid med Synlighet. Det skal være enkelt å få det du trenger – også rett kandidater.

Fretex Jobb er Norges største arbeids- og inkluderingsbedrift. I 2022 fant over 1500 bedrifter arbeidstakere gjennom Fretex Jobb. Sammen med Synlighet har de nå lansert konseptet “Klikk og Vent”. Målet er å øke kjennskapen til deres unike måte å jobbe med rekruttering på.

"Hos Fretex Jobb er det jobbsøkerne som velger sine arbeidsgivere. En god jobbmatch er vinn-vinn for begge parter. Arbeidsgivere møter kvalifiserte og svært motiverte kandidater, og kandidatene får mulighet til å sikre drømmejobben."

- Dag Atle Meinich-Bache, direktør i Fretex Jobb

På utkikk etter nye medarbeidere? Bare “Klikk og Vent”

Fretex Jobb har sammen med Synlighet utviklet “Klikk og Vent”, en lavterskel løsning hvor bedrifter kan ønske seg nye ansatte.

Teamet i Synlighet sammen med Fretex Jobb. Fra venstre: Trine Gjermundbo, Morten Nordsveen, Lars Johanson og Espen Hornburg

Fra venstre: Trine Gjermundbo fra Fretex Jobb, og Morten Nordsveen, Lars Johanson og Espen Hornburg fra Synlighet.

“Vi har valgt å kalle konseptet “Klikk og Vent”, for så enkelt skal det også være å få rett kandidat.”

- Morten Nordsveen, Head of Creative and Content i Synlighet

Målet med konseptet er å få flere relevante jobbsøkere i jobb hos bedrifter de ønsker å jobbe for. I tillegg til at konseptet også skal skape leads, er målet også å bygge kjennskap til Fretex Jobb og hvordan de jobber med rekruttering. Konseptet er inspirert av “klikk og hent”, som fikk et kraftig oppsving under pandemien med påfølgende restriksjoner. Det skal være enkelt å få det du trenger, også rett kandidater.

“Det eneste du trenger å gjøre som arbeidsgiver, er å registrere bedriften, så tar jobbkonsulenter fra Fretex Jobb over.”


- Trine Gjermundbo, Kommunikasjonssjef Fretex Jobb

Trenger kommunikasjonen din nytt fokus?

Å skille seg ut i kommunikasjonen er helt avgjørende for å lykkes i et konkurransepreget marked. Har du kjørt deg fast i et mønster der dere ser helt lik ut som konkurrentene? Er det avvik mellom hvem dere er og hvordan dere kommuniserer?

Det kan vi hjelpe deg med! Bestill en workshop der vi avdekker dine behov og muligheter.

Har du lyst å se flere kreative konsepter? Sjekk ut BilXtra med "Best på bil" her!

Saken ble først publisert på kom24.no. Originalt presseoppslag finner du her.