Forside / Caser / BilXtra: Best på Bil
Skrevet av: Morten Nordsveen

Dato publisert:

14.03.23
Bil Xtra Best paa bil Synlighet Header

BilXtra: BEST PÅ BIL

BilXtra lanserer i disse dager et nytt kommunikasjonskonsept, i samarbeid med Synlighet: “Best på bil”. Målet er å fremheve BilXtra sitt fokus og kompetanse på bil, og bil alene.

Flere uttak av kommunikasjonskonseptet til BilXtra - Best på Bil: Her me sandaler og wobbler

BilXtra er Norges største kjede for slitedeler og tilbehør til bil. De fører flere kjente merkevarer i sortimentet, og har 60 butikker fra Lyngdal i sør til Hammerfest i nord. De har alltid hatt fokus utelukkende på bil. Med dedikerte og kunnskapsrike medarbeidere tilbyr de både god rådgivning og et stort utvalg av produkter til bil og bilhold.

Konkurrentene tilbyr gjerne både utstyr til hagen og byggematerialer i samme hylle som bilartikler. Derfor er det viktig for BilXtra å ta en tydeligere posisjon og skille seg ut som bileksperten.

Skal du ha noe til bilen, så skal du tenke på BilXtra.

BilXtra har selv kommet fram til at de vil være “Best på bil”. Synlighet har bidratt med strategiske verktøy, rådgivning og videreutvikling av kommunikasjonskonseptet til flere kampanjer og kanaler.

“Etter vi bestemte vår nye payoff for BilXtra, “Best på Bil”, gikk vi i en kreativ fase sammen med Gunnar Frigaard og hans team i Synlighet. Dette har vært en engasjerende, morsom og effektiv prosess. Vi i BilXtra er stolt og glade for resultatene som er kommet ut av dette samarbeidet.”

- Terje Fredriksen, markedsdirektør i BilXtra

Trenger markedsføringen din nytt fokus? 

Ta en workshop med en av de kreative hodene i Synlighet!