Forside / Caser / BoNo Bolig: 500 følgere på tre måneder
Skrevet av: Katinka Sletten

Dato publisert:

21.02.24

Dato oppdatert:

27.02.24
Alle de 8 ansatte i BoNo Bolig ved årsskifte 2023 2024

BoNo Bolig: 500 følgere på tre måneder

BoNo Bolig hadde et tydelig mål for innspurten av 2023. De skulle opprette en profil, og etablere seg på LinkedIn. For å komme ordentlig i gang, satte de seg et hårete mål for de første tre månedene: gå fra null til 500 følgere.

Sammen med Synlighet nådde de målet, og det med god margin. Her er historien om hvordan det gikk til.

Bygger et bedre samfunn

BoNo Bolig er en fremtidsrettet eiendomsutvikler. De følger eiendommene helt fra de er uregulerte tomter, frem til de er nøkkelferdige boliger. Som de selv sier: “Hvordan vi planlegger og bygger dagens boliger er med på å definere hvordan morgendagens samfunn ser ut. Byggene og omgivelsene vi bor i påvirker livskvaliteten vår.”

Med en kombinasjon av unge og fremoverlente ansatte, og tilgang på spisskompetanse, satser BoNo på å være den ledende eiendomsaktøren i både omdømme og omfang i Bergensområdet.

LinkedIn er en viktig del av vekststrategien

“Da jeg begynte for to år siden var BoNo Bolig allerede en mellomstor aktør. Vi var på innspurten av å inngå tre store eiendomsavtaler, som ville doble hele varelageret vårt dersom de gikk gjennom. Det gjorde de, og nå er vi reguleringsmessig en av de største aktørene i Bergen og Bjørnafjorden”, sier Eirik Teigland, prosjektutvikler i BoNo Bolig.

Som et ledd i å bli enda større, var en tilstedeværelse på LinkedIn viktig.

“Det gir en større kredibilitet, og vi kan både ta del i, og styre den profesjonelle diskusjonen i bransjen vår, dersom det gjøres riktig.”

Knuste måltallene

Startskuddet for samarbeidet var 1. September 2023. BoNo Bolig og Synlighet opprettet en helt ny LinkedIn-side, og begynte arbeidet.

“Vi tok kontakt med dere, som kan dette her. Selv om det tilsynelatende ser lett ut, er det mange fallgruver man kan gå i. Vi ville ikke være den raketten som eksploderer på rampen, så vi tok kontakt med dere i Synlighet for å gjøre det ordentlig,” sier Teigland.

Målet var å nå 500 følgere til LInkedIn-siden innen nyttår, helt uten sponset innhold, og ved hjelp av å dele én post i uka. Det målet nådde vi, og vel så det.

Innen årsskiftet hadde BoNo Bolig 611 følgere, og i gjennomsnitt 40 - 60 likerklikk per post som blir lagt ut. Helt organisk, og uten en eneste krone brukt i annonseringskostnader.

Hvordan fikk vi det til?

Viktige grep vi tok:

BoNo Bolig sin LinkedIn-profil ved inngangen av 2024

Tydelig LinkedIn-profil

Det er viktig å fremstå som en samlet gruppe, og ha en tydelig merkevare på LinkedIn. Om noen ser en post fra en ansatt, skal de samtidig forstå øyeblikkelig at denne personen jobber hos BoNo Bolig. Vi fylte ut alle steg i profilen til LinkedIn, og sørget for å lage like forsidebilder til alle ansatte som jobber der, slik at BoNo Bolig skulle fremstå som en samlet enhet på plattformen.

Kontinuitet i delinger

Jevne oppdateringer, og en tydelig strategi på innholdet du legger ut, er noe av det viktigste du gjør i arbeidet med sosiale medier. Ved å sette en tydelig plan for typen innhold som skulle publiseres, og sørge for at det kom en ny oppdatering én gang i uka, lærte algoritmene til LinkedIn å jobbe på lag med postene vi publiserte. Det som kom fra BoNo Bolig sin side ble lettere å kategorisere, og dermed også lettere å promotere for algoritmene. 

Vi valgte å fokusere på temaene “hils på de ansatte”, noen glimt fra “behind-the-scenes”, og mer generell info om bedriften.

Engasjere de ansatte

Det er kjempeviktig å engasjere de ansatte i arbeidet med LinkedIn. Personlige profiler oppnår 500% større rekkevidde, og tilsvarende mer engasjement, enn det bedriftsprofiler gjør.

I BoNo Bolig er det åtte ansatte, og vi fikk med oss alle på laget! De delte videre, og engasjerte seg i alle postene som ble lagt ut på ukentlig basis. De inviterte også sitt eget nettverk til å like BoNo Bolig sin bedriftsside.

Godt innhold som lever lenge

Til syvende og sist er det kvaliteten på innholdet som bestemmer hvor bredt et innlegg når ut på LinkedIn. Vi var nøye med å strukturere innholdet, slik at det hele tiden var en god miks av personlige innlegg hvor vi fikk hilse på ansatte, litt fagprat, og noen konkrete historier om prosjekter BoNo Bolig hadde jobbet med. Godt innhold lever også lenger på LinkedIn, enn i mange andre sosiale kanaler. Det gjorde at vi kunne klare oss med én gjennomarbeidet og god post i uka, for å nå det målet vi hadde satt oss.

Mindre sjenert i sosiale medier

I løpet av arbeidet var noe av det viktigste å inkludere alle de ansatte i BoNo Bolig, sånn at alle skulle få eierskap til prosjektet.

“Dette har vært en skikkelig suksess. Det var viktig å få med hele laget, og alle var preppet på at vi måtte litt ut av komfortsonen. Alle måtte være med å invitere forbindelser til å følge oss, og vi måtte alle være med på å spre innholdet som ble publisert. Dette prosjektet har hjulpet oss med å bli litt mindre sjenerte på sosiale medier, og bekrefter at det vi skriver om er interessant for flere folk,” sier Teigland.

Tett samarbeid og kunnskapsoverføring

Samarbeidet mellom BoNo Bolig og Synlighet har vært tett. Synlighet har bidratt både med å lage innhold, og rådgi underveis. BoNo Bolig har hele tiden fått være med på prosessen, sånn at den interne kunnskapen hos dem også har økt.

“Samarbeidet med Synlighet har vært kjempebra. Vi har fått god oppfølging, og en tydelig plan. Vi fikk hjelp med tema for postene, idémyldringer, og det å sette opp en tydelig struktur og plan for de neste tre månedene. Vi har opplevd Synlighet som en trygg, flink og kunnskapsrik organisasjon som også har vært lett å jobbe med,” sier Teigland.

I løpet av tre måneder har BoNo Bolig fått ordentlig eierskap til kontoen, og en god følelse på hvilket innhold som fungerer.

“Nå har vi etablert oss på LinkedIn. Vi er der, og skal ingen steder,” sier Teigland.

Eksempel på LinkedIn post fra BoNo Bolig

Sjekk ut BoNo Bolig sin LinkedIn-profil her!

Trenger du hjelp til å få fart på dine sosiale medie-profiler?