Hvilke kurs skal jeg velge?
Er du usikker på hvilke kurs du skal velge? Det kan ofte være vanskelig å vurdere egen kompetanse og behov opp mot kursinnhold. Vi har derfor laget denne lille veilederen som kanskje kan hjelpe deg å velge riktig kurspakke, og riktig rekkefølge på kursene.
Her kommer vi med noen tips til deg som er usikker! Du er selvfølgelig også hjertelig velkommen til å ta kontakt.
Ny i jobben, nyutdannet eller lite erfaring?
- Noen av våre kurs passer best for deg som er nyutdannet, ny i jobben eller har lite erfaring.
- På disse kursene får du en grunnleggende innføring i emneområdet – og et godt utgangspunkt for videre læring.
- Når vi definerer hvilke kurs som ligger i introkursene er dette fordi vi mener det er en forutsetning for å lykkes digitalt med en grunnleggende forståelse for disse emneområdene
- Vi tror kurs som introkurs i digital markedsføring, digital strategi og Google Analytics er lurt uansett hvilken rolle du har. I tillegg kan det være lurt å ha kompetanse om Google Ads, søkemotoroptimalisering og sosiale medier, dersom dette er ansvarsområder du har - enten hands on eller via byrå.
Erfaren, med ønske om å lære mer?
- Vi har også kurs for deg som har jobbet med digital markedsføring en stund og som ønsker faglig påfyll for å komme videre.
- Eksempler på dette er kursene i SEO og CRO eller videregående kurs i Google Analytics.
- På disse kursene mener vi læringsutbytte er større dersom du allerede har noe erfaring.
Hva er din rolle?
Valg av kurs handler også om hvilken rolle du har. Er du den eneste som jobber med nettsted og markedsføring, eller har du et spissere ansvarsområde innenfor et større team? Dersom du har et avgrenset fagområde kan det de spesifikke emnekursene være et godt alternativ. For deg som vil gå enda dypere i emneområdet kan vi også skreddersy workshops og kurs.
Tjenester fra byrå eller drives alle aktiviteter inhouse?
Enten dere bruker byrå eller utfører alle oppgavene inhouse er våre kurs nyttige. Med økt innsikt og kompetanse blir du en bedre kravstiller og diskusjonspartner for byrået, og om dere utfører det meste av oppgavene selv vil deltakelse på våre kurs gi dere en verdifull dialog med våre fageksperter som jobber med det samme som deg.