Kurs i Google Ads
Lær om annonseringsmulighetene i Googles søkeresultat og hva som skal til for at annonseringen gir ønskede resultater.
Hva lærer du på kurset i Google Ads?
På kurset lærer du grunnleggende oppsett av Google Ads, annonsering i Google’s søkeresultat, og hvordan du gjennom god struktur får bedre effekt med mer relevant trafikk til nettstedet ditt. Du lærer også hvordan du unngår de vanligste feilene som fører til unødvendig høye klikk-kostnader.
Vi starter med det grunnleggende og gir deg en solid innføring i hvordan Google Ads er bygget opp og hvordan det fungerer. Vi gir deg også en kort introduksjon til ulike annonseformat og andre annonseringsmuligheter i Google sitt annonseringsunivers, men kurset har et hovedfokus på annonsering i søkeresultatet.
Du lærer hvordan du setter opp en konto, hvorfor god struktur er viktig og hvordan du gjør det:
- Kontostruktur, kampanjer og annonsegrupper
- Målrettingsmuligheter
- Mer om Google sin qualityscore og hvorfor det er viktig
- Ulike typer budstrategier
- Hvordan gjøre annonsene bedre ved å bruke mulighetene for annonseutvidelser
- Vi lærer deg å skrive gode annonser og hvordan du tester flere annonser for å optimalisere resultatene dine
- Kurset inneholder praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med Google Ads
Vi vil også gi deg en kort innføring i hvordan du bruker analyseverktøy for å måle og rapportere resultater av annonseringen.
Kurset passer for:
Det er ingen krav til forkunnskaper, men du bør ha vært inne i en Adskonto i forkant og gjort deg litt kjent med verktøyet. Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om Google Ads.
Kurset gir deg en god oversikt over muligheter, som er nyttig enten du drifter dine egen kampanjer eller kjøper inn tjenesten fra byrå. Du bør helst ha tilgang til en Ads-konto for den praktiske delen av kurset.