,
Forside / Kurs og Arrangement / Bedriftskurs og workshops

Bedriftskurs og workshops

Ønsker du et kompetanseløft for deg og din bedrift? Vi tilpasser og skreddersyr kurs og workshops der vi tar et dypdykk og ser på dine problemstillinger, utfordringer og muligheter.

Temaer for kurs og workshops

Våre rådgivere er erfarne og arbeider daglig med tema relatert til:

  • Digital strategi og markedsplanlegging
  • Innføring i digitale kanaler
  • Annonsering
  • Søkemotoroptimalisering
  • Sosiale medier
  • Webanalyse
  • Konverteringsoptimalisering (effektive nettsider)


Planlegging og forarbeid skjer i dialog med deg som kunde. Dermed vil våre rådgivere utarbeide forslag til kursagenda og tilrettelegge kurset, slik at utbyttet for din virksomhet skal bli så godt som mulig. Kurs kan avholdes i våre lokaler eller etter deres ønske.

Mer om kurs og workshops vi ofte holder

Annonsering i Google

Annonsering i søkemotorer handler om at dine produkter og nettsider blir presentert best mulig i søkemotorer som Google og Yahoo, Bing. Med betalte plasseringer og annonser for utvalgte søkeord får du synlighet og kan nå kunder som leter etter det du tilbyr. Vi gir deg den kunnskapen du ønsker om annonsering med Google Ads og Yahoo/Bing, basert på ditt behov, nivå og ønske om innhold.

Søkemotoroptimalisering

Visste du at mellom 50 og 70 prosent av trafikken til nettsiden din kommer fra Google. Å være synlig i søkeresultatet når noen søker etter deg er en viktig kilde til økt omsetning og trafikk til nettsiden. Gjennom optimalisering av nettsider (søkemotoroptimalisering) kan du oppnå gode «organiske» plasseringer i søkeresultatene. Godt og brukervennlig innhold er nøkkelen, men det er også noen tekniske ting som må på plass. Vi lærer deg hva akkurat din bedrift må gjøre for å bedre resultater i søkemotorer.

Webanalyse og Google Analytics

Analyse ligger til grunn for mye av leveranseaktiviteten i Synlighet. Vårt hell er at det finnes mye data tilgjengelig på nett, vår utfordring er å tolke og forstå. Vi tror at evnen til å tolke data fra eget nettsted kan gi bedrifter konkurransefortrinn. Synlighet legger opp kurs og workshops i webanalyse. Workshoppene kan gjerne være knyttet mot asnalyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics kan være tema for selve workshopen. Synlighet har en rekke Google Analytics sertifiserte rådgivere som daglig arbeider med webanalyse.

Strategier for sosiale medier

Hvordan kan din virksomhet tilpasse seg optimalt for sosiale medier? Hvilke forretningsmuligheter finnes og hvordan skal medarbeidere og kunder involveres? Hvilke grenser skal settes for bruken av sosiale medier blant bedriftens medarbeidere? Svarene her er ikke gitt og varierer mellom ulike bedrifter og fra bransje til bransje. Tema for kurs og workshops kan også være spesifikke aspekter ved sosiale medier, som for eksempel annonseringsmulighetene og hvordan de utnyttes best.

Skrive for nett

På nett leser vi annerledes enn vi gjør på papir. Det må du som nettskribent ta hensyn til. Vi lærer deg både å skrive innhold som blir funnet i søkemotorer og som overbeviser leseren på en best mulig måte, slik at du når dine mål som tekstforfatter. Lær om hvordan du bør skrive i sosiale medier, blogg og hva som skal til for å overbevise din målgruppe på nettstedet ditt.