Forside / Blogg / Røde Kors velger Synlighet som nytt mediebyrå

Røde Kors velger Synlighet som nytt mediebyrå –Imponerende caser og løsninger

Dato publisert:

15.02.24
Røde Kors velger Synlighet som nytt mediebyrå

Nytt mediebyrå skal bidra til rekruttering av flere faste givere fra digitale kanaler, og øke inntektene fra nettbutikken.

–Det er et privilegium å få bruke arbeidstiden til å jobbe med en organisajon som utgjør en så stor forskjell både på lokalt nivå – men også internasjonalt. Å få bidra til å fremme det viktige arbeidet Røde Kors gjør, er stort, sier kundeansvarlig fra Synlighet, Kristine Strømme.

Hun legger til at de gleder seg til å komme i gang med samarbeidet, som i første omgang strekker seg over de neste to årene.

Avtalen skal bidra til rekruttering av flere faste givere fra digitale kanaler, i tillegg til å øke inntektene fra nettbutikken.

–Det er store behov for hjelp nå og i tiden som kommer. Inntekter fra faste givere gjør det mulig å utføre viktige humanitære aktiviteter både i Norge og internasjonalt, sier markedsdirektør i Røde Kors, Cecilie Thuv.

Og legger til:

–Når noe skjer skal vi være først ute, og det krever et mediebyrå som kan snu seg raskt rundt og har gode rutiner for dette. Samtidig må vi sørge for at vi jobber strategisk og langsiktig for å øke effekten og lønnsomheten i våre kampanjer og den digitale tilstedeværelsen.

–Leverte svært godt på alle punkter

Byråene ble vurdert opp mot i hvor stor grad de leverte på kravspesifikasjonen, men også med tanke på forståelse for Røde Kors sine behov og bransje.

–Det var viktig for oss å finne et byrå som kunne levere på noen av de tingene vi spesielt har behov for som å tenke strategisk og helhetlig, men også kunne se nye muligheter innenfor de områdene vi ønsker vekst. Synlighet leverte svært godt på alle punkter, og hadde også foreslått et sterkt team når det gjelder kompetanse og erfaring, forteller markedsdirektøren.

I tillegg mener hun at tilbudet og casene var svært godt gjennomarbeidet.

–Vi ble imponert over fagkompetansen og erfaringen de kunne vise til. De viste også at de evner å se synergier mellom markedsarbeidet og kommunikasjonsarbeidet, og hadde flere kreative innspill på flere markedsområder.

Kontrakten har en estimert verdi på to millioner kroner per år, og har frem til nå vært hos Mindshare.

–Dette er kun et estimat ettersom det vil variere mye i forhold til hvor mange og hvor store nødhjelpsinnsamlinger vi gjennomfører, legger Thuv til.

Saken ble først publisert på Kampanje.com.