Performance Day 2011 - Søk og FINN med Geir Jangås, FINN.no
Dato publisert:
15.06.11
Dato oppdatert:
05.04.23
Mulighetens marked
Finn.no -stor men likevel segmentert.
2010 nærmere 1 mrd i omsetning fordelt på tre områder:
- Rubrikk - privat
- Rubrikk-bedrifter
- Displayannonser
Volum + Innsikt = Målretting = Relevans = Effekt
Muligheter på Finn.no
Også små annonserører kan gjøre det stort på FINN.no.
Tips for å lykkes på FINN.no
- Bruk bra bilder
- Vær aktiv på FINN.no dvs. oppdater annonser med jevne mellomrom
- Kort og konsis tekst i annonsene
Søkeordsbasert Display ads
Hva skal til for å lykkes på FINN.no
- Synlighet. Vær der kundene forventer å finne deg.
- Budskap. Banner. Hva du sier og hvordna du sier det.
- Mottagelse. Landingsside må være i samsvar med budskapet i banner.
3 gode tips for effektiv bannerannonsering
- God dekoding. Tydlig vise hvem som er avsender og hva du ønsker å selge.
- Vær relevant. På FINN er brukerne i et modus og har konkrete behov. Forsøk å kommunisere med brukerne i det moduset de er.
- Vær enkel. Originale bannere fungerer ikke nødvendigvis bedre.
3 gode tips for effektiv landingsside
- Hva har du lovet? Hold det du lover.
- Hva vil du at de skal gjøre? Gjør det enkelt for brukerne å gjennomføre ønsket handlig på landingssiden.
- Hvordan skal du måle dette? Få vite hvor mange som gjør det du ønsker de skal gjøre, og hva hva synes de om det. Ha et mål med målingen.