Forside
/ Blogg
/
Performance Day 2011 -Lønnsom dialog i alle medier med Arild Horsberg, Bring Dialog Norge AS
Performance Day 2011 -Lønnsom dialog i alle medier med Arild Horsberg, Bring Dialog Norge AS
Dato publisert:
15.06.11
Bring Dialog sitt mål: Skape system i din kundedialog.
Brukergrensesnittet skal være enkelt!
Bra kundedialog er RELEVANT!
Massekommunikasjon vs relevant og personifisert kommunikasjon
Eks. Emnefelt på nyhetsbrev er alt for ofte kun: Nyhetsbrev. Dette er jo ganske kjedelig, og inviterer ikke til videre lesning.
Forslag: bruk e-kvitteringer og elektronisk faktura til markedsføring. Har kunden kjøpt en bok, hvilke andre bøker kan også være av interesse? E-kvittering og faktura er den mest brukte kommunikasjon mellom bedrift og kunde, så hvorfor ikke bruke denne til personlig markedsføring?
ICA i Sverige benytter seg av relvant markedsføring ved å gi ut tilbud på varer du allerede du kjøper mye av. Informasjonen får de ved kundens bruk av ICA kredittkort ved kjøp av matvarer.
60% av bedrifter i USA sender IKKE en velkomstmelding til nye abonnenter av nyhetsbrev.
70% personifiserer IKKE sine nyhetsbrev, selv om de sitter på informasjon nok om deg til å gjøre dette.
Krafts Foods USA personifiserer nyhetsbrev:
Hvorfor lages ikke flere personlige nyhetsbrev?
Den største utfordringen bedriftene møter er at de synes det er vanskeligå lage personlige nyhetsbrev. Kun i 27% av tilfellene er det mangel på teknologi som hindrer.
Fast Marketing
Evnen til å raskt omstille seg og produsere, samt markedsføre nye produkter.
Kundereisen/Prossessen må være så automatisert som mulig. Denne skjer alltid flere kanaler.
Prospect Marketing
Closed leads loop markteting.
Automatisert rekrutteringsprosess. Leads er viktig og behandlingen av disse er like viktig som kundebehandling. Bruk av kodeord gjør det enklere å måle resultater.
Det er lov å sende email/sms til eksisterende kunder, hvis du har fått denne informasjonen i forbindelse med salg til kunden . Er det lurt?
Ikke i vår tid hvor Permission Marketing står sentral.
Alt blir PM: mobile nmarketing, WAP portaler, TM, Aviser.
Goodbye marketing
Oppsigelser er ferskvare. Raskere tilbakemelding, jo enklere er det å snu oppsigelsen.
Q&A
Dialog på FBsider
Hva har du tenkt å bruke veggen til? Viktig at denne er integrert med CRM-systemet.
Hvor ofte skal man kommunisere via nyhetsbrev?
Så lenge man får god respons og avbestillingsraten ikke stiger, så kjør på! Spør kundene hvor ofte de ønsker kommunikasjon (ikke sett opp "Aldri", ei heller "Hver uke", hvis du ikke klarer å produsere)
Kan personifisering av nyhetsbrev fremstå som provoserende?
Skriv navn, men du trenger ikke å skrive "KJÆRE Arild", det holder med "Aril Horsberg". Kommuniser med dine kunder slik du selv ønsker å bli kommunisert med.
Brukergrensesnittet skal være enkelt!
Bra kundedialog er RELEVANT!
Massekommunikasjon vs relevant og personifisert kommunikasjon
Eks. Emnefelt på nyhetsbrev er alt for ofte kun: Nyhetsbrev. Dette er jo ganske kjedelig, og inviterer ikke til videre lesning.
Forslag: bruk e-kvitteringer og elektronisk faktura til markedsføring. Har kunden kjøpt en bok, hvilke andre bøker kan også være av interesse? E-kvittering og faktura er den mest brukte kommunikasjon mellom bedrift og kunde, så hvorfor ikke bruke denne til personlig markedsføring?
ICA i Sverige benytter seg av relvant markedsføring ved å gi ut tilbud på varer du allerede du kjøper mye av. Informasjonen får de ved kundens bruk av ICA kredittkort ved kjøp av matvarer.
60% av bedrifter i USA sender IKKE en velkomstmelding til nye abonnenter av nyhetsbrev.
70% personifiserer IKKE sine nyhetsbrev, selv om de sitter på informasjon nok om deg til å gjøre dette.
Krafts Foods USA personifiserer nyhetsbrev:
- Spør om informasjon for å kunne tilby relevant og tilpasset markedsføring
- Du får kakeoppskrifter like før din eller dine barns bursdag.
- Interaksjon med FB
- Printervennlige oppskrifter
- Medlemmer kjøper 50% flere Kraft produkter enn de som ikke er medlem.
Hvorfor lages ikke flere personlige nyhetsbrev?
Den største utfordringen bedriftene møter er at de synes det er vanskeligå lage personlige nyhetsbrev. Kun i 27% av tilfellene er det mangel på teknologi som hindrer.
Fast Marketing
Evnen til å raskt omstille seg og produsere, samt markedsføre nye produkter.
Kundereisen/Prossessen må være så automatisert som mulig. Denne skjer alltid flere kanaler.
Prospect Marketing
Closed leads loop markteting.
Automatisert rekrutteringsprosess. Leads er viktig og behandlingen av disse er like viktig som kundebehandling. Bruk av kodeord gjør det enklere å måle resultater.
Det er lov å sende email/sms til eksisterende kunder, hvis du har fått denne informasjonen i forbindelse med salg til kunden . Er det lurt?
Ikke i vår tid hvor Permission Marketing står sentral.
Alt blir PM: mobile nmarketing, WAP portaler, TM, Aviser.
Goodbye marketing
Oppsigelser er ferskvare. Raskere tilbakemelding, jo enklere er det å snu oppsigelsen.
Q&A
Dialog på FBsider
Hva har du tenkt å bruke veggen til? Viktig at denne er integrert med CRM-systemet.
Hvor ofte skal man kommunisere via nyhetsbrev?
Så lenge man får god respons og avbestillingsraten ikke stiger, så kjør på! Spør kundene hvor ofte de ønsker kommunikasjon (ikke sett opp "Aldri", ei heller "Hver uke", hvis du ikke klarer å produsere)
Kan personifisering av nyhetsbrev fremstå som provoserende?
Skriv navn, men du trenger ikke å skrive "KJÆRE Arild", det holder med "Aril Horsberg". Kommuniser med dine kunder slik du selv ønsker å bli kommunisert med.