Forside / Webinarer / Webinar: Meta, Google Analytics, personvern og markedsføring - Hva er lovlig nå da?!

Meta, Google Analytics, personvern og markedsføring

Webinar meta google analytics personvern

Meta har fått forbud om å bruke atferdsopplysninger fra norske brukere, mens Google Analytics har fått grønt lys fra EU. Hva betyr dette i praksis?

Sammen med advokat Vebjørn Søndersrød og fagleder i Synlighet, Jørgen Brunborg-Næss, diskuterte vi hvor solide de nye avtalene er, hva vi kan forvente fremover og hvordan du som annonsør kan vurdere risiko og lovlighet ved egne markedsføringstiltak.

Du får høre mer om:

  • Hvor solide de nye avtalene for overføring av persondata til USA er

  • Hva vi tror vil skje når Max Schrems setter i gang en ny runde i rettsvesenet

  • Hva forbudet mot Metas bruk av arferdsopplysninger betyr for norske annonsører her og nå

  • Hva veien videre for Meta trolig er – og hva med andre plattformer?


Få tilsendt opptak av webinaret og få innsikt i hvordan du best kan tilpasse deg den nye situasjonen og fortsette dine markedsføringstiltak på en effektiv og lovlig måte.

Fyll ut skjemaet og få tilsendt opptak av webinaret

I webinaret vil du høre: 

Vebjørn Søndersrød er advokat og har mange års erfaring innen markedsføringsrett, personvern og immaterialrett. Han jobber mye med bedrifter innen internettjenester og digitale tjenester, ehandel og digitale markedsføringstjenester. Han er en mye brukt foredragsholder innen disse områdene. Både den tekniske og juridiske utviklingen går veldig fort, og Vebjørn synes det er gøy og viktig å snakke med andre om dette.

Jørgen Brunborg-Næss er fagleder i Synlighet og har over 20 års erfaring med datafangst i digitale kanaler fra både byrå og inhouse-miljøer. Han er en ettertraktet foredragsholder, som med engasjement og på en pedagogisk måte, formidler verdien av webanalyse og hvordan man best mulig navigerer i farvannet personvern og markedsføring.

Lars Johanson er host for webinarene i Synlighet og loser deg gjennom dagens tema med nysgjerrighet og ved deling av egne erfaringer. I sin stilling som Customer Success Officer får han gjøre det han elsker - å rådgi bedrifter som har ambisjoner om å vokse digitalt.