Forside / Tjenester / SEO-byrå

Få hjelp til søkemotoroptimalisering fra et av Nordens ledende SEO-byråer.

Synlighet har vært ledende innen SEO siden 2003. Vi er et stort fagmiljø som jobber strategisk med markedsledende bedrifter i hele Norden.

En SEO-satsing som gir utrolige resultater?

Er du der når målgruppen din leter etter produkter og tjenester din bedrift tilbyr? 75% av forbrukere googler før de gjør et kjøp – også dersom kjøpet blir gjort i en fysisk butikk. Er du ikke synlig, taper du mulig omsetning. 

Synlighet startet som et SEO-byrå i 2003, og har i vår fartstid opparbeidet oss en erfaring med hvilke tiltak som skaper størst omsetningsvekst fra søkemotorer. 

Synlighet vant SEMrush Award i kategorien BEST SEO CAMPAIGN foran flere av nordens ledende SEO-miljøer. Les om caset som vant, "Outlands suksess med ny markedsstrategi."

Kundeuttalelser:

- At vi klarer å vokse i et nedadgående marked preget av konkurser og butikkdød er en utrolig god følelse. Vi fokuserer på videre vekst i stedet for usikkerhet rundt mulig stenging av butikker som preger det norske markedet. Synlighet har blitt en svært viktig partner for oss i Outland, og bidrar på alle aspekter av vår markedsstrategi. Etter å ha samarbeidet tett i over et år, ser vi nå utrolige resultater for alle områder. Vi opplever økt salg både i nettbutikken og i alle våre 8 butikker. Simen Josefsen, grunnlegger og eier av Outland.

- Synlighet har levert et solid stykke arbeid med kvalitet gjennom alle ledd, fra oppstart til søkeordsanalyser og tekstproduksjon. Vi kunne rett og slett ikke vært mer fornøyd med jobben dere har gjort, og vi vet hvem vi kommer tilbake til om behovet for ytterligere tekster oppstår! cowab.no

Samarbeid med et av Nordens ledende SEO-byråer!

SEO er grunnlaget for all digital markedsføring

Søkemotoren er en sentral del av alle deler av kundereisen. Forbrukeren har en rekke spørsmål som de forsøker å få svar på, før de til slutt bestemmer seg for hvem de skal kjøpe av, hvor de forsøker å forsikre seg om at de tar det riktige valget.

Innholdet som du skaper på alle deler av nettsiden for å svare på disse spørsmålene, bør brukes som landingssider for kampanjer i alle kanaler. Det bør settes opp remarketing kampanjer som loser kunder fra et punkt til det neste, ved å presentere dem for nytt innhold etterhvert som de har lest det forrige, og beveger seg nærmere en beslutning om å kjøpe. Dette sikrer dere en høy plass top-of-mind når et valg skal tas, og gjør forbrukeren trygg på dere som leverandør.

På den måten er arbeidet med SEO og innhold, et grunnlag for alle andre deler av digital markedsføring. 

Få hjelp av et SEO-byrå

Søkemotoroptimalisering handler mest om å hjelpe brukeren til å ta gode valg, på en brukervennlig måte.

Vi har lang erfaring med SEO-arbeid i en rekke bransjer og typer nettsteder, som store nettbutikker, offentlige nettsider, og bransjer som bil, mote, kosthold, reiseliv, bank, forsikring og radio. Synlighet hjelper deg på vei mot målet om å bli en autoritet på nett.

Algoritmen til Google forholder seg til over 200 faktorer når den avgjør hvilken nettside som bør stå øverst i søkeresultatet, og alle teller ulikt. Vi har god kontroll på hvilke faktorer som har størst påvirkning, og har utviklet en metodikk som ivaretar det, og knytter det opp mot de viktigste forretningsmålene til bedrifter i mange bransjer.

Ryte Solution Partner Logo

Synlighet er Ryte Solution Partner.

Fortsatt ikke overbevist? under har vi samlet noen vanlige spørsmål rundt SEO-byrå.

Hva er et SEO-byrå?

Et SEO-byrå har spesialister som holder seg oppdatert på hvilke faktorer som påvirker at ditt nettsted blir synlig i Google for viktige søkeord. Et SEO-byrå vil sammen med deg utforme og eventuelt implementere tiltak som skal til for å øke ditt nettsteds organiske plasseringer i søkemotorer som Google. Dette er oppføringer som vil gi gratis trafikk.


Oppnår du høy synlighet på relevante søkeord, vil dette kunne ha stor positiv innvirkning på dine konverteringer. Da kan tiltak som on-page optimalisering, forbedring av hastighet, oppbygging av nettsiden, internlenker, strukturerte data, utforming av innholdsstrategier, optimalisering av Google Min Bedrift - for å nevne noe - være viktige tiltak. Men hvor starter du og hvilke tiltak bør prioriteres først for best resultat? Det er dette et SEO-byrå skal bidra med. En SEO-ekspert vil legge en grundig plan for arbeidet, i tråd med resten av kommunikasjonsplanen.

Hvor fort kan jeg forvente resultater?

Hvis du ikke har jobbet bevisst med søkemotoroptimalisering tidligere, vil du kunne oppleve å rangere bedre på dine utvalgte søkeord etter et par uker etter at du har implementert grunnleggende tiltak. Du vil blant annet kunne se relativt rask effekt i økning i rangeringer dersom du til nå ikke har optimalisert innholdet ditt etter søkeordene som målgruppen din bruker.


Derimot vil det kunne ta måneder og år med strategisk SEO-arbeid dersom det er høy konkurranse om søkeordene du ønsker å rangere på. Første steg er å optimalisere innholdet på nettsiden (on-page). Deretter må du vise at du er en autoritet for dette emnet. Det krever målrettet arbeid over tid, men vil samtidig kunne gi deg gratis trafikk og business i lang tid fremover. En førsteplassering i Google kan utgjøre en enorm forskjell for din bedrift.

Hva koster det?

Hva et SEO-byrå koster vil variere ettersom arbeidet som kreves for å rangere høyt for viktige søkeord varierer. Konkurransen for å rangere høyt er ulik fra søkeord til søkeord. I tillegg kan ditt nettsted ha et helt ulikt utgangspunkt enn det konkurrenten din har. Dette må vi kartlegge før vi vet hva det vil kreves av arbeid. Kostnaden for et SEO-byrå påvirkes også av hvor mye du ønsker å gjøre selv. Et SEO-byrå vil kunne gjennomføre analyser og komme med forslag til tiltak som du kan implementere selv. Mange byråer tilbyr også å implementere tiltakene helt eller delvis i samarbeid med deg. Derfor er kostnaden for et SEO-prosjekt noe vi kommer frem til etter å ha pratet med deg og din bedrifts behov.

Hvordan jobber et SEO-byrå?

Et SEO-byrå vil som regel starte med å kartlegge behovene til din bedrift og hvilke mål du har satt deg. Det er avgjørende for at SEO-arbeidet skal bli et verdifullt bidrag. Når vekstmål er satt og forretningsområder prioritert, er veien videre i korte trekk slik:

  • Teknisk gjennomgang av nettstedet
  • Søkeordsanalyse og søkeordsstrategi
  • Optimalisering av nettstedet
  • Ekspertise, Autoritet og Tillit (E-A-T)
  • Blogg og deling av innhold


Les en grundigere beskrivelse av hvordan vi anbefaler å jobbe med søkemotoroptimalisering her.

Hvorfor ansette SEO-eksperter?

Et SEO-byrå har konsulenter som jobber med søkemotoroptimalisering hver eneste dag. Det betyr at de har testet det meste og vet hva som fungerer og ikke innenfor de aller fleste bransjer. I tillegg holder de seg oppdatert og har som regel tilgang på et fagmiljø med andre fagspesialister i ryggen som alltid står klare til å løse nye utfordringer. En annen fordel ved å bruke et SEO-byrå er at du får fortgang i arbeidet og forplikter deg i større grad. Det hjelper å ha en treningspartner om du ønsker bli sprekere. På samme måte kan et SEO-byrå sørge for at SEO ikke blir en dårlig samvittighet som skyves på.

Burde SEO-byrået holde til i samme by som min bedrift?

SEO består av ulike innsatsområder. En del tiltak må bare gjennomføres, mens annet arbeid krever at man samarbeider godt. Det gjelder for eksempel når du skal finne ut hvilke søkeord og emner bedriften din bør prioritere, og når innhold skal lages. Da kan det være fint å sitte i samme rom. Samtidig har mange blitt godt vant til å møtes digitalt. Jobben til et SEO-byrå foregår digitalt, så det er ikke et problem å ha et SEO-byrå som holder til et annet sted enn du. Vi har flere kunder som holder til andre steder enn oss, hvor kommunikasjon foregår på video, tlf og e-post og det fungerer svært bra. Vi har kontorer i: