Forside / Tjenester / Annonsering på nett | Oppnå resultater med et PPC-byrå / Google Ads annonsering | Synlighet er Premier Partner-byrå

Annonsering med Google Ads

Gi ansvar for annonsering til noen som virkelig kan det. Det har du mye å tjene på. Synlighet er et av få norske Premier Partner byråer. Vi er klare for å bistå deg med dine målsetninger.

Annonsering med Google Ads

Google Ads er Google sitt annonseringsverktøy. Det gjør det mulig for deg å nå målgruppen din når de googler eller besøker andre nettsider.

Du kan være synlig direkte i søkeresultatet når noen søker etter produkter eller tjenester du tilbyr. Eller du kan inspirere og vekke oppmerksomhet med banner- og videoannonser som vises når potensielle kunder gjør research på YouTube eller besøker andre nettsider. Med den riktige strategien, kan annonsering i Google Ads gi de aller mest lønnsomme markedsføringsresultatene. Du kan få flere kunder, mer salg og relevant trafikk til nettsiden din.

Ønsker du å lære mer om Google Ads? Da kan du melde deg på et kurs i Google Ads eller lese mer på Synlighetsbloggen >>>

La Synlighet håndtere Google Ads-annonsene dine

Betalt markedsføring med Google Ads er en viktig del av nesten alle vellykkede markedsstrategier. Uansett om målet ditt er å etablere deg i et nytt marked, eller å styrke den nåværende posisjonen din. 

Med Synlighet på teamet ditt møter du erfarne og sertifiserte spesialister innen søk, shopping, display, apper og YouTube. I tillegg har vi en kreativ avdeling og erfarne rådgivere som kan bistå med både utvikling og produksjon av alt fra kampanjemateriell til større kreative konsepter.

Google har anerkjent at Synlighet er et selskap som skaper verdi for kundene, og har gitt oss status som Premier Partner

Når du tar kontakt, vil vi først kartlegge dine behov. Deretter får du et skreddersydd team, og sammen med deg vil de videreutvikle markedsføringsstrategien, slik at du kan nå målene dine.

Google Premier Partner - betateste nye muligheter

Synlighet er ett av få nordiske byråer som har fått den høythengende statusen Premier Partner. Det tette samarbeid med Google gjør at du gjennom vårt samarbeid vil få mulighet til å betateste nye funksjoner i lang tid før konkurrentene. Les om flere fordeler du får av å bruke en Premier Partner >>>

Premier partner badge

Synlighet er Premier Partner. Det er et kvalitetsstempel og gir en rekke fordeler for våre kunder.

Lengst erfaring i Norge

Den viktigste fordelen du får når du lar oss håndtere og videreutvikle Google Ads-strategien din, er vår evne til å ligge i front. Våre spesialister er blant landets fremste. De holder seg hele tiden oppdatert, reiser på internasjonale konferanser og tester nye metoder med ett mål for øyet - at din bedrift skal få mest igjen for hver investerte krone.

En annen fordel er at du får med på laget all den erfaringen vi har opparbeidet oss fra vi lanserte Norges første Google Ads-annonse i 2004 for Norwegian.

Kunnskap fra flere bransjer

Vi har kunnskap innen alt fra nettbutikk, omnikanalstrategier med nettbutikk og fysiske butikker, tjenesteleverandører, b2b, veldedige organisasjoner, offentlig sektor, helse og utdanning. I tillegg har vi spesifikk bransjekunnskap innenfor flere sektorer, blant annet fra bil, elektronikk, mote, skjønnhet, mat, underholdning, retail, tech, trening, reiseliv og mye mer.

Les også: Hjelp! Er Ads-byrået mitt seriøst?

Google Ads og hva som skal til for å lykkes med annonsering

Potensielle kunder søker daglig etter informasjon for å finne løsninger på problemer. Når målgruppen kjenner løsningen selv, handler det om å være synlig med rett budskap til rett tid. I kombinasjon med dette må du bygge kjennskap, slik at målgruppen ender opp med å velge nettopp deg.

Google Ads er en annonseringsplattform som hjelper deg med å nå ut til målgruppen din i Google sitt nettverk. Plattformen er en av de mest effektive måtene å annonsere på nett, og gir deg muligheten til å målrette annonsene dine mot de riktige menneskene til riktig tidspunkt. Ved å bruke Google annonsering kan bedriften din vises i søkemotorresultatene når potensielle kunder søker etter relevante søkeord - eller når de besøker andre nettsider. 

Dersom målgruppen din ikke kjenner til deg eller løsningene du tilbyr, har du utallige muligheter med Google Ads. Med annonseformatene i verktøyet kan du vekke oppmerksomhet, skape behov og treffe målgruppen med nyttig innhold. Målgruppemulighetene i Google Ads er mange, og du vil effektivt kunne nå ut med relevante budskap for å oppnå de langsiktige målsetningene dine.

De som lykkes godt med Google Ads, investerer tid og ressurser for at mulighetene i verktøyet blir til lønnsomme resultater. Ikke dyre innsatser med høy grad av frustrasjon. For å få mest mulig ut av markedsbudsjettet kreves det fokusert innsats med optimalisering av søkeord, annonsetekster, målretting, budgivning, optimalisering av landingssider og kontinuerlig testing av budskap for økt prestasjon.

Hvordan fungerer Google Ads?

Google Ads er et verktøy som lar deg opprette annonser som vises i søkemotoren når noen søker etter relevante søkeord. Du kan også nå målgruppen din når de besøker nettsteder som er en del av Google Display Network. Det inkluderer også tjenester som YouTube og Gmail.

Når noen søker etter en bestemt tjeneste eller produkt på Google, vises annonser øverst på resultatsiden. De er synlige før det organiske søkeresultatet som er ikke-betalte plasseringer. Annonsene har en liten annonse-tagg foran, som skiller dem fra det organiske resultatet.

Avhengig av hva intensjonen bak et søk er, vil Google tilpasse søkeresultatet og vise innhold som flest mulig er på jakt etter. I noen tilfeller vises Google Maps med relevante bedrifter. I andre tilfeller lister Google ut bilder, video, eller tekst uten at brukeren trenger trykke på resultatet for å få svar på det de lurte på.

I eboken Lokal markedsføring og SEO kan du lære mer om hvordan din bedrift blir synlig i Google når målgruppen googler - både organisk og betalt. 

For å opprette en annonse med Google Ads, må du først opprette en annonsekonto. De fleste bedrifter har allerede en slik konto. Har du ikke det? Da kan vi hjelpe deg med å få det på plass.

Hvem passer Google Ads for?

Når du ønsker å øke trafikken til nettstedet sitt:

Google Ads er ideell for bedriftseiere som ønsker å øke trafikken til nettstedet sitt. Det kan hjelpe deg å få flere besøk og øke bevisstheten rundt merkevaren din.

Når du ønsker å øke salget:

Hvis du ønsker å øke salget, kan Google Ads være en av de mest effektive måtene å nå ut til potensielle kunder. Ved å vise annonser til de som allerede søker etter produktene eller tjenestene du tilbyr, kan du øke sjansen for at de kjøper fra deg.

Når du ønsker å øke merkevarekjennskap:

Hvis du vil øke kjennskapen til merkevaren din, kan Google Ads hjelpe deg med å få mer synlighet på nettet i alle deler av kundereisen. Ved å vise annonser til potensielle kunder kan du øke sjansene for at de vil huske merkevaren din neste gang de har behov for det du tilbyr. Mennesker velger nesten alltid å kjøpe fra bedrifter de kjenner fra før. De klikker også mye oftere på annonser fra en avsendere de har hørt om.

Når du ønsker å nå ut til en spesifikk målgruppe:

Google Ads gir deg muligheten til å nå ut til spesifikke målgrupper basert på alder, kjønn, geografi, interesser og mye mer. Det betyr at du kan vise annonser til personer som mest sannsynlig vil være interessert i produktene eller tjenestene dine.

Når du ønsker å øke lokal tilstedeværelse:

Hvis du driver en bedrift som er avhengig av lokal trafikk, kan Google Ads hjelpe deg med å øke lokal tilstedeværelse. Ved å vise annonser til personer i nærheten av virksomheten din, kan du øke sjansen for at de besøker nettopp din butikk.

Hvor mye koster Google Ads?

Annonsering i Google Ads er basert på en auksjonsmodell. Det betyr at du konkurrerer om annonseplassene og betaler når annonsene dine får klikk eller visninger. Prisen du betaler for en annonse er avhengig av flere faktorer, som for eksempel budsjett, målgruppe og konkurranse.

Budsjett

Jo høyere budsjett du har mulighet til å bruke i Google Ads, jo høyere bud har du mulighet til å sette, og jo større er sjansen for at annonsene dine blir vist. Men det betyr ikke nødvendigvis at du må bruke store summer for å få resultater. Det er faktisk mulig å oppnå gode resultater med små budsjetter også. Og det som er fint med Google Ads er at du kan begynne med noen få søkeord på mindre budsjett og bygge deg opp erfaringer gradvis.

Les også: Lønnsom annonsering med ROAS-budsjett.

Målgruppe

En annen faktor som påvirker prisingen i Google Ads er målgruppen du ønsker å nå. Hvis du velger å målrette annonsene dine mot en smal og spesifikk målgruppe, kan det hende at prisen per klikk blir høyere enn i de bredere målgruppene. Dette skyldes at du da konkurrerer om færre annonseplasser mot en mindre gruppe mennesker. Samtidig vil du i større grad treffe relevante mennesker, så en økt kostnad per klikk eller visninger trenger ikke nødvendigvis være negativt.

Konkurranse

Konkurransen i markedet ditt vil også påvirke prisen du betaler for annonser i Google Ads. Hvis det er mange bedrifter som konkurrerer om de samme søkeordene og målgruppene, kan prisen per klikk bli høyere. Dette skyldes at du blant annet må by høyere enn konkurrentene dine for å få vist annonser.

Les mer om faktorer som påvirker hva Google Ads koster >>>

Synlighet har lang erfaring med å estimere og vurdere budsjettbruk i Google Ads. Vi kommer gjerne med forslag til hva slags budsjettnivå du bør legge deg på for å være 100% synlig når folk søker dine viktigste søkeord.

Hvorfor bør din bedrift annonsere gjennom Google Ads?

Google Ads er en av de mest effektive og kostnadseffektive måtene for bedrifter å bli synlig på nett. Det er en plattform som lar deg annonsere i søkeresultatet, på YouTube, og tusenvis av andre nettsteder som er en del av Googles annonseringsnettverk.

Med Google Ads når du ut til potensielle kunder som allerede leter etter det du tilbyr. Søkeordsbasert-annonsering gjør det mulig for deg å velge søkeord som er relevante for produktene eller tjenestene du tilbyr, og deretter vise annonser når noen søker etter disse søkeordene. På denne måten kan du nå ut til en målrettet gruppe og øke sjansene for at de vil kjøpe noe fra deg.

Google Ads gir deg også utallige muligheter for å bygge merkevarekjennskap og nå ut til de i målgruppen din som ikke aktivt leter etter det du tilbyr akkurat nå. I verktøyet kan du kombinere kreative kampanjekonsepter med svært nøyaktig målretting. Det gjør det mulig for deg å vekke interesse ved å tilby nyttig, relevant og treffende innhold som styrker merkevaren din.

Ta kontakt dersom du har behov for hjelp til videreutvikling av din annonsering i Google Ads!