Forside / Kurs / Kurs i sosiale medier

Kurs i sosiale medier

Lær mer om hvordan bedriften din bør bruke sosiale medier som en del av mediemiksen. På kurset tar vi for oss faktorer for å lykkes, og hvordan du setter opp effektive kampanjer som støtter bedriftens mål i en kundereise.

Hvordan oppnå suksess i Sosiale Medier?

Sosiale medier spiller en viktig og påvirkende rolle i mediemiksen for både bedrifter, institusjoner og organisasjoner. Vi lærer deg metodene og hvilke aktiviteter som skaper resultater, og hvordan du bør produsere og presentere innhold som gjør at du treffer målgruppen din. 

Du lærer også hvordan du setter opp kampanjer, hvordan du måler suksess underveis, og hvordan du kan gjøre forbedringer (optimalisere) gjennom en kampanjeperiode.

Hovedvekt i kurset vil være om Facebook, men vi er også innom Instagram, LinkedIn og Snapchat.

Hva lærer du på kurset?

På kurset i sosiale medier går vi blant annet gjennom:

  • Dagens status i sosiale medier
  • Grunnleggende strategier for kommunikasjon i sosiale kanaler
  • Hvordan lage effektive kampanjer
  • Hvordan måle effekt i sosiale medier
  • Tips og triks som tar dere et steg videre

Hvor holdes kurset?

Kurset holdes for tiden via videoplattformen Zoom, slik at du kan delta fra hjemmekontor eller der du befinner deg. Du får tilsendt din tilgang etter du har meldt deg på.

Hvem passer kurset for:

Kurset er grunnleggende og passer for deg som kjenner til bruken av Facebook på grunnleggende nivå. Du har gjerne laget poster privat eller for din bedrift, og jobber med markedsføring og kommunikasjon i digitale kanaler.

Målet med kurset er at du etter endt kurs skal sette opp og drifte effektive kampanjer i Facebook, og ha en grunnleggende kjennskap til andre sosiale kanaler.

Etter kurset

Etter endt kurs får du utdelt et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.