Forside / Kurs / Kurs i sosiale medier

Kurs i sosiale medier

Lær hvordan bedriften din kan bryte gjennom muren av støy på sosiale medier, og lage innhold som folk legger merke til. Med enkle, effektive og konkrete tips får du oppskriften til hvordan du oppnår suksess, og når ut til flere enn tidligere.

Hvordan oppnå suksess i Sosiale Medier?

Lær hvordan bedriften din kan bryte gjennom muren av støy på sosiale medier, og lage innhold som folk legger merke til. Med enkle, effektive og konkrete tips får du oppskriften til hvordan du oppnår suksess, og når ut til flere enn tidligere.

Dette lærer du på kurset:

Sosiale medier blir stadig viktigere for bedrifter og organisasjoner. Ved hjelp av sosiale medier kan du nå ut til nye kunder, og samtidig bygge en sterk relasjon til de som allerede følger deg. Dessuten er sosiale medier med på å sette en unik tone of voice for akkurat deg og din bedrift.

Dette lærer du på kurset:

  • Effektive og konkrete tips for å øke rekkevidden din på sosiale medier

  • Hvordan vinkle riktig, og tilpasse innholdet til ditt publikum

  • Forskjellen på de ulike kanalene, og hvilke muligheter som ligger der

  • Hvordan du måler effekten av det du gjør

  • Hvordan du lager effektive betalte kampanjer i Business Manager

Kurset vil ha hovedfokus på Facebook, spesielt i det betalte segmentet, men vil også gi en god og grunnleggende forståelse av de andre plattformene.


Hvor holdes kurset?

Kurset holdes for tiden via videoplattformen Zoom, slik at du kan delta fra hjemmekontor eller der du befinner deg. Du får tilsendt din tilgang etter du har meldt deg på. Det vil være mulighet for spørsmål og dialog med kursholder underveis. Kurset blir gjennomført over 2 påfølgende dager, kl.09.00 - 12.00 hver dag. Oppgitt kursdato er dag en av kurset, dag to er påfølgende dag.

Hvem passer kurset for:

Kurset er grunnleggende og passer for deg som kjenner til bruken av Facebook på grunnleggende nivå. Du har gjerne laget poster privat eller for din bedrift, og jobber med markedsføring og kommunikasjon i digitale kanaler.

Målet med kurset er at du etter endt kurs skal sette opp og drifte effektive kampanjer i Facebook, og ha en grunnleggende kjennskap til andre sosiale kanaler.

Etter kurset

Etter endt kurs får du utdelt et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.