Kurs: YouTube- og Google Displayannonsering

YouTube er nå verdens nest største søkemotor, og i Google Displaynettverk har du muligheten til å nå ditt publikum med effektive bannerannonser. Lær deg hvordan du når målgruppen din!

Meld deg på kurs i dag

På dette kurset lærer du deg grunnleggende oppsett av kampanjer i begge kanaler der vi ser på målrettingsmuligheter og ulike annonseformat. Du vil også få en innføring i hvordan du setter opp effektive remarketinglister. Lær mer om mulighetene i disse kanalene og meld deg på kurs i dag!

YouTube og Display

Ønsker du å lære mer om annonseringsmulighetene i viktige kanaler som YouTube, Display-annonsering (bannerannonser) og bruk av remarketinglister?

YouTube er verdens nest største søkemotor, og bruk av video har blitt den nye måten å nå ditt publikum. Samtidig har Google et gigantisk nettverk av nettsteder hvor du kan vise annonsene dine. Begge disse kanalene gir deg samme mulighet som i Google Ads til å bygge remarketinglister – slik at du enkelt kan følge opp de som har vist interesse for dine produkter eller tjenester.

Maks 12 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00

Hva lærer du på kurset om YouTube og Displayannonsering?

På dette kurset får du en en grunnleggende innføring i kanalene YouTube og Google Displaynettverk, og hvordan du setter opp enkle kampanjer i disse:

Del 1, YouTube og remarketing:


- Introduksjon YouTube og kanalens plass i kundereisen
- Annonsemulighetene på YouTube: Format, innhold og oppbygging av annonser/video
- Målrettingsmuligheter, inkludert remarketing
- Hvordan sette opp en enkel kampanje (innføring i verktøy)
- Måling av resultater

Del 2 Displayannonsering og remarketing:


- Introduksjon Google Displaynettverk og kanalens plass i kundereisen
- Gjennomgang av ulike annonseformat
- Målrettingsmuligheter, inkludert remarketing
- Hvordan sette opp en enkel kampanje (innføring i verktøy)
- Måling av resultater

Krav/forkunnskap- hvem passer kurset for?

Dette er et grunnleggende kurs, men det krever at du er kjent i Google Ads og har jobbet med annonsering i søk tidligere. Du må ha med egen pc (husk strømkabel) og innlogging til egen Google Ads-konto.

Målet med kurset er at du skal få en grunnleggende forståelse for alle mulighetene kanalene gir, og hvordan du setter opp enkle kampanjer. Kurset passer for deg som er ny i jobben eller deg som ønsker å lære mer om mulighetene i disse kanalene.

Kurset vil bli holdt av en av våre erfarne eksperter på annonsering som til dagen jobber i verktøyene for våre kunder.

Etter kurset

Etter endt kurs får du utdelt et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært.

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.