Kurs i konverteringsoptimalisering | CRO-kurs
Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å jobbe strategisk for å øke andelen av brukere på nettstedet ditt som gjør det du ønsker at de skal gjøre. Ønsker du å lære mer om hvordan du optimaliserer nettstedet ditt for konverteringer? Bestill dette kurset!
Hva lærer du på kurset?
Hva kjennetegner et effektivt nettsted, og hvordan bør du jobbe for at nettstedet ditt blir mer effektivt enn det er i dag?
På kurset «effektive nettsider» lærer du mer om hvordan du kan øke nettstedets evne til å skape resultater. Fagområdet omtales som CRO- eller konverteringsoptimalisering, og på kurset lærer du teknikker for analyse, hypoteser, testing og optimalisering.
Kurset er praktisk rettet med oppgaver underveis, og du får med deg tips og triks som du enkelt kan iverksette etter avsluttet kurs. Vi deler kunnskap og erfaring fra vårt arbeid med analyser og optimalisering av nettsider.
Her er temaer vi vil gå gjennom i løpet av kurset:
- Nettstedets rolle gjennom kundereisen
- Hvilke konkrete og målbare resultater nettstedet skal bidra med
- Hvordan strukturere arbeidet med CRO
- Optimalisering av landingssider med LIFT-modellen
- Analyse av brukeradferd og forbedringsmuligheter
- Fra innsikt til «action»
- Hvordan innholdet påvirker nettstedets trafikk og evne til å konvertere
Hvem passer kurset for / mål med kurset?
Kurset passer for deg som jobber med å optimalisere resultatene fra nettstedet, og er midt i blinken for webredaktører, innholdsansvarlige, markedsansvarlige eller deg med ansvar for at nettstedet skal bli mer effektivt.
Målet med kurset i konverteringsoptimalisering er å lære mer om arbeidsteknikker og smarte verktøy, samt opparbeide nok kunnskap til at du selv kan starte med egne nettsider for å få flere kunder og mer butikk fra nettstedet ditt.
Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært.
Forbered deg gjerne ved å lese mer om hva CRO er her.