Introkurs i digital markedsføring

På vårt kurs i digital markedsføring lærer du om de viktigste mulighetene i de ulike kanalene, egenskaper og fordeler ved disse og hvordan du må tenke og prioritere for å få en størst mulig effekt av de ulike aktivitetene. Meld deg på i dag!

Hva lærer du på kurset?

Kurset gir deg en generell innføring i hvordan du kan jobbe med digital markedsføring. Vi er innom tema som:

  • Innføring i de ulike kanalene (betalte og egne kanaler), egenskaper og muligheter
  • Hva er en god landingsside og hvorfor er det viktig?
  • Måling, analyse og innsikt
  • Kort innføring i digital strategi og kundereisen i digitale kanaler
  • Kanalenes plass i en kundereise
  • Hvordan prioritere aktivitetene?

Krav/forkunnskap – hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som er nyutdannet eller ny i jobben og som jobber med digital markedsføring. Det er ingen spesielle krav til forkunnskap, men det er en fordel å ha en viss kjennskap til kanaler og verktøy. Kurset vil være praktisk rettet med gode muligheter for spørsmål og dialog. Kurset vil ikke gi dypere opplæring i bruk av verktøy eller oppsett for annonsering og vil være på et overordnet nivå.

Målet med kurset er at du etter endt kurs skal ha en bedre forståelse for samspillet mellom nettsted og digitale aktiviteter, og hvilke markedsføringsmuligheter du har i de viktigste kanalene.

Etter kurset

Etter endt kurs får du utdelt et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært.

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.

Kurset er en intro til følgende kurs: Google Ads, Grunnkurs i Google analytics, kurs i søkemotoroptimalisering, kurs i konverteringsoptimalisering og kurs i sosiale medier.