Kurs i Google Analytics 4
Vil du få mest mulig ut av nettstedet ditt og lære mer om hvordan du ser effekten av ulike markedsføringstiltak? Da trenger du et godt analyseverktøy og en god forståelse for hvordan verktøyet fungerer!
Kursene i Google Analytics 4 kan enten gjennomføres fysisk eller som et skjermmøte, med gode muligheter for dialog med kursholderne underveis.
Du trenger tilgang til en Google Analytics 4-konto.
To ulike nivåer
Grunnleggende kurs i Google Analytics 4
Kurset passer for deg som ikke har noe særlig erfaring fra webanalyse fra tidligere. Kanskje har du hatt tilgang til Universal Analytics, men ikke brukt det noe særlig, eller kanskje er det første gang du skal bruke slike verktøy.
Du får lære om:
- Hva er webanalyse og hvordan samles data
- Hva betyr de grunnleggende begrepene og hvordan henger de sammen
- Hvilke standardrapporter finnes og hvilke funksjoner har du for å utnytte dem
Videregående kurs i Google Analytics 4
Er du godt kjent med Google Analytics, men ønsker å lære mer om hvordan sporingsmuligheter, datakvalitet og filtreringsmuligheter kan gi deg nødvendig innsikt for å forbedre nettsted og digitale markedsaktiviteter? Da er dette kurset for deg.
Målet med kurset er at du skal lære mulighetene i verktøyene og hvordan riktig datagrunnlag kan gi deg dypere innsikt for å videreutvikle nettsted og digitale aktiviteter.