Forside / Caser / Scandic Markiser: Økt digital satsing ga salgsrekorder

Scandic Markiser: Økt digital satsing har vært nøkkelen til suksess

"Vi har nå hatt en solid økning i antall leads inn til oss og satt rekorder for leads og salg! Nå har vi også slått all time high på leads og vi har snart for mye å gjøre!" Dag-Erik G. Johansen, Scandic Markiser

Scandic Markiser leverer alt innen solskjerming til både utendørs- og innendørsbruk siden 1995. Sammen med Synlighet, har Scandic Markiser nådd salgsrekorder flere ganger, og økt digital satsning har vært nøkkelen til suksess.

Tiltakene som gir resultater

Nettsidene til Scandic Markiser, skal som de fleste bedrifters nettsider, bidra til å nå salgsmål. Gjennom samarbeidet har vi gjort en rekke tiltak for å stadig forbedre konverteringsraten (andel besøkende som tar kontakt).
Det er blant annet:

  • Satt opp og optimalisert Google Ads-annonser
  • Gjort søkeordsanalyser
  • Søkemotoroptimalisert nettstedet
  • Forbedret kontaktpunkter som kontaktskjema
  • Testet ulike budskap
  • Facebook og sponsing av innlegg mot riktig målgruppe
  • Blogginnlegg

Mer av det som fungerer

Helt essensielt for å lykkes på nett, er at oppsettet og sporing er korrekt, slik at man kan analysere og forbedre tiltak som blir gjennomført. Kun da kan man gjøre mer av det som fungerer bra og bruke ressursene riktig.

De fleste har et begrenset budsjett og ressurser, så å bruke tiden på tiltakene som gir mest igjen for hver krone står høyt i fokus. Da er man også avhengig av jevnlig kommunikasjon og et godt samarbeid mellom Scandic Markiser og ekspertene fra Synlighet.

"Vi er utrolig fornøyd med samarbeidet med Synlighet. Pliktoppfyllende, flinke, hyggelige og effektive mennesker. Synlighet tar utfordringer på strak arm og løser alt vi har behov for! Vi takker for og ser frem til flere år med det gode samarbeidet!"

Dag-Erik G. Joahsen, Markedsansvarlig, Scandic Markiser