Right Price Tiles: Slik beviste vi at kampanjer i digitale kanaler gir flere besøk i butikk

Hvordan kan vi med sikkerhet vite at digital markedsføring fører til flere besøk i butikkene til Right Price Tiles?

Caset oppsummert på 1 minutt!

Right Price Tiles og Synlighet om bakgrunnen for arbeidet

Utfordring: Hvordan påvirker digitale kampanjer besøk i fysiske butikker?

Digitale kanaler utgjør en viktig del av kundereisen til Right Price Tiles sine kunder. Derimot har det vært en utfordring å dokumentere mer nøyaktig hvordan digitale markedsaktiviteter påvirker besøk i fysiske butikkerer ettersom vi beveger oss mellom online og offline.

I dette caset har vi hatt som mål å finne ut så nøyaktig som mulig hvordan en kampanje som har blitt kjørt i digitale kanaler har påvirket butikkbesøk. Vi har estimert hvor mange butikkbesøk butikkene ville fått uten markedsføring og deretter kjørt en testkampanje.

- Kundereisen for å velge riktig flis er lang og inneholder flere viktige touchpoints. De bruker både nett og oppsøker butikker for å bli inspirert og for å finne det riktige produktet, sier Rusmir Hafizovic, E-commerce Manager i Right Price Tiles.

Resultatet: økt omsetning, flere butikkbesøk og et datagrunnlag for videre forbedring

Kampanjen ga resultater - både i form av økt omsetning, flere butikkbesøk og det ga et bevis på hvor godt markedsføringen har fungert. Den samme metoden kan brukes for å evaluere fremtidige kampanjer som er vanskelig å spore digitalt.

Det gir oss et kraftig verktøy for å jobbe målrettet med å forbedre resultater fra markedsføringen.

- Resultatet kan vi bruke til å skape kundetrafikk gjennom nettbutikken og inn i fysiske butikker, både lokalt og over hele landet. Nå kan vi se hvilket bidrag aktiviteter i digitale kanaler gir. Det er svært verdifullt, sier Rusmir om casets betydning for videre arbeid.

Vant pris under Performance Award 2020

SØLV PERFORMANCE AWARD

Caset ble premiert med Sølv under Performance Award 2020.

Juryens begrunnelse: Årets sølvvinner i offline-kategorien tar tak i en veldig relevant og interessant problemstilling: hvordan påvirker online annonsering butikkbesøk og salg i den fysiske verden. Den vil uten tvil inspirere andre til å teste ut mer på dette relativt nye området. 

Juryen ble imponert av solid innsiktsjobbing og bruk av statistiske modeller for å synliggjøre effekten av geografisk målrettet digital annonsering på butikkbesøk. 

Her fikk vi innsyn i en bunnsolid gjennomført Google Store Visits kampanje som utfordret tech-gigantens metode og estimater og tok ting ett steg videre når det gjelder å måle og attribuere mersalg i butikk generert av online kommunikasjon. 

Gratulerer til Synlighet og den fantastiske jobben de har gjort for Right Price Tiles med caset «Den inkrementelle Cooper-testen for lokale kampanjer.

Performance Award 2020 Right Price Tiles