Forside / Caser / Inhouse vikariat for DNV GL Digital Solutions
Skrevet av: Øystein Opperud

Dato publisert:

08.04.22

Dato oppdatert:

29.02.24
DN Vflag1288x500 tcm8 194365

Hva skal du gjøre når en nøkkelperson blir borte fra jobben i en lengre periode?

Løsningen for DNV GL Digital Solutions ble to konsulenter fra Synlighet på kontoret minst en hel dag i uken!

"DNV Digital Solutions have worked with Synlighet since 2012, and we have greatly appreciated their contribution to our team's knowledge, marketing efforts and results."

Tourie Lu MSc.
Principle SEM Officer & Regional Marcom Manager APAC
Digital Solutions

Behov for å holde SEM på agendaen

Du har en nøkkelansatt som holder i alt av søkemotormarkedsføring (SEM) og koordinerer med avdelingsleder, markedssjef, seks markeds- og kommunikasjonsansvarlige, innholdsprodusent, webansvarlig og SoMe-ansvarlig.

Så blir denne nøkkelpersonen borte fra jobb i en lengre periode.

Setter du alt på pause?

Da SEM Officer for DNV GL Digital Solutions var ute i en lengre permisjon, ansatte DNV Synlighet i en hybridrolle for å sikre fortsatt framdrift innenfor markedsføring i søkemotorer.

Løsningen ble at to konsulenter fra Synlighet var til stede minst en hel dag i uken. En senior SEO-spesialist og en senior spesialist på annonsering.

Her kan du se hvordan det vikariatet fungerte:

To seniorressurser fra Synlighet

For å få implementert tiltakene, var det avgjørende å få med seg beslutningstakere fra ulike avdelinger hos DNV GL Digital Solutions. Ettersom de alle hadde travle dager og mange andre ansvarsområder, var det essensielt å identifisere og prioriterte oppgaver fortløpende.

Vikariatet bestod av:

  • faste en-til-en møter med hver markeds- og kommunikasjonsansvarlig

  • gjennomgang av produktområder som måtte forbedres, basert på hva som gav best avkastning

  • optimaliseringstiltak som f.eks:
    • søkeordsanalyser

    • bestille, kvalitetssikre og publisere innholdet på nettsiden

    • følge opp utvikling i rangeringer, trafikk og konverteringer

  • annonseringsarbeid i henhold til ukesplan

  • rådgivning og støtte i prosessen med å utvikle en ny salgsplattform

  • kurs og workshops for samtlige ansatte i blant annet SEO, SEO for YouTube og annonsering. Det ene kurset ble holdt i London for å møte en DNV-ansatt fra Texas.

  • bistand til rapportering mot markedssjef og avdelingsleder, og videre i organisasjonen:
    • bygge rapporter som løftet frem resultatene på arbeidsmålene

    • lage månedlige statusrapporter

Å jobbe tett på gir raskere resultater

For oss i Synlighet er det beste med å jobbe inhouse hos en kunde at vi kommer tett på de ansatte og mange flere sider ved bedriften enn vi normalt gjør. Synlighet er blant de beste i markedet på de vi driver med, men kundene er best på det de gjør. For at vi skal oppnå ønsket synergi, må vi få god innsikt i våre kunders kunder, deres business, begrensninger og muligheter. Det skjer mye raskere når vi kan sitte på samme kontor, være en del av den hverdagslige samtalen og ha spontane diskusjoner rundt problemstillinger.

Vi ser en helt klar tendens til raskere vekst og bedre resultater når vi jobber sammen med kunder i deres lokaler med faste intervaller.

Og så er det i tillegg veldig hyggelig å bli kjent på et sosialt nivå - ikke bare som kunde og byrå. For eksempel ble vi etterhvert invitert med på DNV sine sosiale samlinger utenfor jobb, og fikk gode kollegaer som vi enda setter stor pris på.

Synlighet har jobbet sammen med DNV GL Digital Solutions siden 2012, og fortsetter å samarbeide for å skape vekst den dag i dag!

Står du selv overfor en situasjon der du har behov for en midlertidig løsning i markedsteamet?

Ta kontakt med oss! Vi tilbyr både hele markedsteam og spesialister inhouse hos deg!