Thomas Høgberg (23): Sitter igjen med et godt bilde av hvordan det er å jobbe i bransjen og i et byrå

27.04.20

- Jeg har lært utrolig mye på den korte tiden jeg har vært her, og det jeg har lært føler jeg er veldig relevant. Om du er student vil jeg absolutt anbefale å søke internship hos Synlighet.

- Bratt læringskurve

Thomas Høgberg (23) går tredje året på bachelorgraden internasjonal markedsføring, på Universitetet i Sørøst-Norge, Campus Bø. De siste fire månedene har han hatt et internship hos Synlighet i Oslo. Her kan du lese om hvordan han har opplevd internshipet: 

- Under internshipet har jeg fått innsikt i de ulike fagområdene bl.a. SEO, annonsering og analyse. Jeg har fått erfart hvordan disse kan arbeides med i praksis, og til sammen skape synergieffekter. Kundene jeg har fått jobbe med har vært i ulike bransjer og av ulik størrelse. Alt fra mindre lokale og opp til større landsdekkende bedrifter, noe som har gjort at jeg har fått komme tett på et bredt spekter av ulike problemstillinger.

- Intershipet har vært spennende og lærerikt, samtidig som det har vært utfordrende. Jeg har fått kommet tett på kunden, og fått være med på både interne og eksterne møter. Samtidig har jeg fått utfordrende oppgaver, hvor jeg selv føler jeg har hatt bratt læringskurve. Jeg føler jeg sitter igjen med et godt bilde over hvordan det er å jobbe i bransjen og i et byrå.

Fremtidens markedsførere må kunne tenke helhetlig strategisk og ha dybdekunnskap

Som fremtidig markedsfører tror jeg det er viktig å ha evnen til å kunne tenke helhetlig strategi og kommunikasjon, på tvers av fagområder og kanaler. Selv om det i dag er mer vanlig at man blir ekspert på et fagområde, tror jeg det vil være viktig å være oppdatert og ha en viss kunnskap på de andre fagområdene man ikke jobber med til daglig. I tillegg til å kunne se det “store bildet”, tror jeg også evnen til å kunne være analytisk og dykke ned i materien vil være viktig, for å forstå hvorfor det “store bildet” er som det er. Det kan ligge mye verdi i data og historikk, som i dag ikke blir utnyttet.

Markedsføring er et håndverk, som krever strategisk arbeid i form av prøving og feiling over tid, for at man skal bli god.

Sterkt fagmiljø, gjennomarbeidet opplegg, egen fadder

- Jeg søkte internship hos Synlighet fordi de hadde spesialisert seg på fagområder jeg syntes så spennende ut og jeg fikk inntrykk av at de hadde store ambisjoner. Jeg hadde også hørt gode erfaringer om Synlighet fra universitetet, og valgte derfor å søke. Oppholdet hos Synlighet har vært veldig bra, jeg ble godt tatt imot av kolleger. Jeg fikk også inntrykk av et sterkt fagmiljø og ekspertise på ulike fagområder. Internshipet hos Synlighet bar preg av seriøsitet da det har hatt et godt rammeverk, i form av en skriftlig plan for oppholdet og jeg hele veien har hatt en egen fadder.

- Om du er student og vurderer søke et internship hos Synlighet, vil jeg absolutt anbefale det. Jeg har lært utrolig mye på den korte tiden jeg har vært her, og det jeg har lært føler jeg er veldig relevant. Uansett om man på lengre sikt tenker å jobbe i et byrå, inhouse, studere videre eller ønsker å starte et eget firma.

Synes du dette høres spennende ut? Vi tar fortløpoende i mot søknader om internship. Les mer og søk i dag.