Synlighet fyller 15 år!
Dato publisert:
I 2003 registrerte Torbjørn Hansen synlighet.no. I dag, 15 år senere, består Synlighet av nær 50 konsulenter med kontorer i 3 norske byer, og ett kontor i Sverige. Vi vokser og vokser. Ambisjonen er å være et ledende performance marketing byrå i Norden.
Performance marketing, eller resultatbasert markedsføring, er en arbeidsmetode hvor vi bruker målbar markedsføring og lar resultatene styre aktiviteten. Vi samler inn data som vi kan bruke til å teste, segmentere og optimalisere digitale aktiviteter som f.eks. annonsering i Google. Dette gjør at vi enklere kan hjelpe bedrifter å prioritere og vektlegge de markedsaktivitetene som fungerer, ikke bare ved å se på salg, men også ved å sette mål i andre deler av kundereisen som indikerer positiv effekt.
DEN FØRSTE NORSKE GOOGLE-KAMPANJEN
I 2004 startet Synlighet, sammen med flyselskapet Norwegian, den første norske kampanjen i søk på Google. Det resulterte i spennende samarbeid med andre reiselivsaktører, som De Historiske og Fjord Tours, og banebrytende aktiviteter med alt fra VG via Spar Kjøp til Tysse tilhengere. Flere av de første samarbeidsprosjektene er fremdeles med oss i dag.
I starten var resultatene astronomiske. Søkemotoroptimalisering for f.eks. Internettkatalogen, som senere ble kjøpt opp av Schibsted og inngikk i den norske søkemotoren Sesam, resulterte i 3000% økning i trafikk. I 2003/2004 var Synlighet også med på å utvikle bookingskjema for Fjord Tours, og øke antallet trafikkgivende søkefraser (med 998%) slik at de fikk hentet inn sine første bookinger på nett. Resultatene ser litt annerledes ut nå, men vi ser fremdeles utrolig positive effekter av å jobbe systematisk med webanalyse, SEO, innhold og klikkannonsering.
ET AV NORGES STØRSTE FAGMILJØER
Det har fra begynnelsen vært en banebrytende driv i Synlighet, og det er på grunn av denne driven at vi i dag har et av Norges største fagmiljøer innen både webanalyse og SEO, tillegg til våre eksperter på Google Ads-annonsering samt sosiale medier.
Hva er så fordelen med å bruke et fagmiljø?
Hvis du ansetter én person som skal ha ansvaret for all digital markedsføring, er du avhengig av at denne personen allerede kan sette opp strategier, gjennomføre analyser, sette opp og løpende optimalisere annonsering samt rapportere. Dette må denne personen gjøre for alle de forskjellige kanalene som bedriften din er tilstede på. Dette er typisk eget nettsted, egen app, Google Ads i form av både søkeannonser og displayannonser, YouTube, Facebook, alle andre sosiale medier etc.
Det blir fort umulig å holde seg oppdatert på alle disse områdene, og ikke minst ha tid til å gjennomføre alle aktiviteter som skal til for å lykkes i de forskjellige kanalene.
Når du inngår et samarbeid med Synlighet får du ikke bare kunnskapen til de som arbeider direkte med deg, du får også tilgang til ekspertisen som hver enkelt person sitter på.
SAMARBEID FOR Å LØSE PROBLEMER OG HOLDE OSS OPPDATERT
Kommer vi over et problem, er det stort sett noen som har opplevd noe lignende før. Hvis ikke er grunnlaget for å finne ut av problemet sterkere med flere hoder som tenker sammen.
I et fagmiljø finner du ikke bare folk som f.eks. er eksperter på søkemotoroptimalisering. Du finner også dem som spesialiserer seg innen ett spesifikt område innen søkemotoroptimalisering. For eksempel har vi konsulenter som har dedikert seg til å løse problemer med struktur og hastighet, mens andre jobber mye med innhold og lenkebygging. Det er gull verdt både i krisesituasjoner, men også for å utarbeide nye og spennende strategier, og ikke minst å teste det nyeste nye på markedet før alle andre.
De forskjellige faggruppene holder seg konstant oppdatert, tester nye annonseformater og optimaliseringsstrategier, finner på nye, verdifulle analyser vi kan dra ut fra all dataen som blir samlet inn hver dag og støtter hverandre i hverdagen, sammen med en hel haug av nyttige verktøy som for én enkelt bedrift kan bli en stor investering.
Det er det som gjør Synlighet til både et unikt sted å jobbe og en verdifull samarbeidspartner på alle digitale markedsføringsaktiviteter.
Ønsker du å finne ut hvordan du bør prioritere dine digitale markedsføringsaktiviteter framover? Ta kontakt med oss her!