Forside / Blogg / Performance Day 2011 -Search advertising med Mark McCann, Google

Performance Day 2011 -Search advertising med Mark McCann, Google

Dato publisert:

15.06.11
Trender innen søk:

Vi ser på en eksplosiv økning i tilgang på internett, også via mobil.

Googles mission:

To organize the world's information and make it universally accessible and useful.



400 mil forespørsler 1. januar 2010, i dag 1,5 mill forespørsler.

Brukere foreventer mer relvante og detaljerte reslutater ved søk. Alle treff må være relevante.

Nye annonseformater øker. Ved å gjøre det mer engasjerende og mer brukervennlige. Eks. produktbilder, priser, anmeldelser osv. på søkeresultatet FØR brukeren når bedriftens nettside. Med mulighet for Mer spesifikke annonsetekster.

Media Ads

Før du klikker viserMedia Ads et stillbilde og varighet på videoen. Annonsen leggers seg over søkeresultatet og vises over hele skjermen når de klikkes på.

Viske ut skillet mellom online og offline handel

Online annonser samarbeider med fysiske butikker. Eks. Scan en kode online og ta den med i butikken for et godt tilbud.

90% av kunder online stoler på anbefaliner fra folk de kjenner.

71% sier at anbefalinger fra familiemedlemmer og venner påvirker kjøpsprosessen.



Google +1

Gi anbefalinger gjennom Google søk! Google +1 er et tillegg til andre sosiale medier, som Twitter, FB osv

Eks. Du har bodd på et bra hotell i Berlin og ønsker anbefale dette. Da gjør du et søk på Google som får opp en oppføring av dette hotelleet og gir det en "+1"

Hvis en person i din sosiale sfære senere gjør et søk på hotell i Berlin vil listingen komme opp med en "+1" ved siden av listingen.

Dette er nå tilgjenglig på : organiske og betalte treff og 3rd party sites.