Forside / Blogg / Performance Day 2011: Hva er performance marketing?

Performance Day 2011: Hva er performance marketing?

Dato publisert:

15.06.11

Følg live-oppdateringer: www.performanceday.no/live

Hva er performance marketing?


Jørgen Brunborg-Næss setter tonen for dagen og trekker opp rammene for hva som ligger i begrepet performance marketing.

Kl 09 er salen fylt opp og Performance Day starter med litt praktisk info.


  • Kort om Synlighet: 17 ansatte
  • Omsetning 60 mill i 2010
  • Ledene innen markedsføring i søkemotor og sosiale medier
  • Jobber bredt med rådgiving for å skape resultater på nett
  • Satser på helhetlig performance marketing

Hva er performance marketing?

  • Detaljert målretting og segmentering
  • Nøyaktig måling av konkrete resultater
  • Kontumuerlig testing og optimalisering
  • Fleksibel budsjettering og høy arbeidsinnsats
  • I performance marketing skjer mesteparten av arbeidet etter kampanjen er opprettet.
  • ANALYSE!

Målretting og segmentering

Performance Marketing kan brukes i alle kanaler innen markedsføring på nett. På Facebook kan man segmentere på alder, kjønn, geografi og sivilstatus, samt tilpasse annonsebudskapet de ulike gruppene.

Finspisse søkeord og annonsebudskap på Google.

Bevisst bruk av blog og måling av besøk.