Forside / Tjenester / Hva bør du tenke på når du skal ha nye nettsider?

Hva bør du tenke på når du skal ha nye nettsider?

En nettside skal bidra til å nå bedriften sine mål, enten det er salg, kontakthenvendelser eller å spre informasjon. Lanserer du et nettsted uten en plan, vil det ikke bli en suksess.

Målgruppen din

For at nettstedet ditt skal bidra til at du når målene du har satt for bedriften, er det mye du må ta hensyn til. Målgruppen din må både finne frem til nettstedet ditt og klare å løse det de er kommet for å gjøre på en enklest mulig måte.

Vurderer du å lage nye nettsider, eller lurer du på om nettsidene kan bli bedre? Vi hjelper deg med analyse av nettstedet og gir deg kvalifiserte råd slik at nettstedet bidrar til å nå din bedrift sine mål.

Start med innholdet

For å forbedre resultatene på nettstedet ditt, bør du starte med å se på innholdet. Du må vite hva du vil oppnå og hva brukerne dine er ute etter. Et webprosjekt bør begynne med analyse av brukermønstre og det burde lages en god innholdsstrategi.

For at et nettsted skal være effektivt må du snakke kundenes språk og sørge for å bli funnet av dem som leter etter deg. Søkemotoroptimalisering (SEO) er en viktig del av innholdsstrategien. Hva googler målgruppen? Hvilke søkefraser er du synlig på i dag? Hvilke søkefraser bør du jobbe strategisk for å få synlighet på?

Vår lange erfaring med søk gir oss verdifull innsikt for å utvikle effektivt innhold som blir funnet.

Ta beslutninger basert på innsikt

Det er kostbart å utvikle nettsider som ikke fungerer optimalt – hver dag mister du potensielle kunder som ikke finner deg eller enda verre – forlater nettsiden i frustrasjon fordi de ikke får løst problemene sine.

Vi kan ikke gjette eller føle oss frem til hva som fungerer. Gode beslutninger kan bare tas på bakgrunn av effektmåling, testing og analyse. Utvikling av et godt nettsted er en kontinuerlig prosess, og analyse og brukertesting bør stå sentralt både før, under og etter at nettsiden er lansert. Dette kalles gjerne konverteringsoptimalisering (CRO).

Les mer om CRO her.

En del av en større digital strategi

Et nettsted er ikke en isolert enhet. Det må fungere sammen med hele din digitale satsning. Vi jobber med alle aspekter av digital markedføring og er opptatt av at nettstedet ditt spiller på lag med markedsføringsaktiviteter i sosiale medier, søkemotorer og andre kanaler.

Synlighet hjelper deg med nettsideprosjektet ditt

Har du planer om redesign av nettstedet, eller lurer på om du når brukerne dine på dagens nettsted? 

Vi har lang erfaring med webprosjekter og vet at det ikke er en selvfølge at det nye nettstedet presterer bedre selv om det ser penere ut - tvert om! Vet du ikke hva målgruppen er ute etter og er ikke nettstedet søkemotoroptimalisert når du lanserer, kan det gå direkte utover resultatet. 

I webprosjekter samarbeider vi ofte med andre dyktige utvikler-, tech- og designmiljøer og vet hvor viktig det er at partene samarbeider godt.

Ønsker du å utvikle et nettsted fra grunnen eller å teste og optimalisere det du har? 

Fortell oss om dine planer om nytt nettsted, så tar vi kontakt innen kort tid!