Ingrid Dyrnes er nyansatt byråleder i Synlighet Trondheim

27.04.20

Synlighet har planer om å vokse videre i Trondheim og Midt-Norge. I førersetet for satsingen er Ingrid Dyrnes (34) som nyansatt byråleder. Hun har stort engasjement for god og gjennomtenkt kommunikasjon og flere års erfaring fra byrå.

– Jeg er stolt og ydmyk over å ha fått denne muligheten. Synlighet er et meget sterkt fagmiljø innen digital markedsføring. Jeg gleder meg til å bidra kreativt og strategisk til selskapets kunder.

Ingrid kommer fra jobben som prosjektleder og tekstforfatter i Bennett reklamebyrå.

– Gjennom mine fem år i Bennett, har jeg vært heldig og fått jobbe med flere store merkevarer og solide aktører. KLP Eiendom, NTNU, Kjeldsberg, Norsk Flid Husfliden, TrønderEnergi og Q-Free er noen av kundene som har vært med på å gi meg en god ballast.

Arnulf Røkke, CEO i Synlighet, har høye ambisjoner for Synlighet.

– Helt siden 2003 har Synlighet jobbet med digitalisering av norsk næringsliv. De siste årene har utviklingen i våre markeder virkelig skutt fart. I dag er det ingen som driver en virksomhet uten å vektlegge dens digitale konkurranseposisjon. Google, Facebook og en rekke andre kanaler er blitt viktige for næringslivet. Farten i utviklingen øker, og vi møter i dag mange trønderske bedrifter som er svært oppmerksomme på denne situasjonen.

– Med Ingrid på laget får Synlighet styrket evnen til å yte helhetlig innsats mellom merkevareposisjon og digitale tiltak og resultater. Dessuten er Ingrid opptatt av å utvikle sine omgivelser. Det kommer både kunder og ansatte til gode.

I Bennett jobbet Ingrid bredt med kommunikasjon. Kanalstrategi og digitale kampanjer fanget etter hvert interessen.

Kreativ x-faktor

– Det å utvikle og kjøre et kreativt konsept på lufta for å se om det fungerer, er spennende og nådeløst. Men det er jo det som er så bra med digital kommunikasjon: Du ser om det virker. Det er ekstra artig når den kreative x-faktoren slår til og leverer.

– For meg handler god kommunikasjon om helhetsforståelse, det å se sammenhenger og bruke de i måten man jobber analytisk og kreativt på. Du kan aldri stille for mange spørsmål! Uansett er det alltid noe vi ikke vet at vi ikke vet, men det er en del av spillet. Spesielt nå som verden er urolig, er det mye vi ikke vet utfallet av. Men vi kan ikke la være å kommunisere!

Det er når vi møter utfordringer vi tenker nytt

Alt er annerledes i år. Det kommer vi ikke unna uansett.

– Tålmodighet er noe vi alle har blitt nødt til å lære oss i år. Jeg tenker det er positivt, også for markedsføring hvor det lønner seg å jobbe langsiktig. Men akkurat nå må det fart til. Raske taktskifter krever raske tilpasninger. Det er når vi møter utfordringer vi tenker nytt, og det synes jeg vi skal gjøre nå. Vi skal tørre å teste ut nye måter og gjøre ting på, se hvordan vi kan møte endringer i kundeadferd. Ja, rett og slett se muligheter.

Synlighet sitt løfte, om å gi kunden farten han trenger, har kanskje aldri vært viktigere enn nå.