Performance Day 2011 -Google om Places, Display og Mobilt Søk
Dato publisert:
15.06.11
Google forteller om nye og spennende produkter.
Google Display Network Elisabeth Berglie, Google
Søk og Display gir flere konverteringer.
Med Display Network kan tilpasser man målretting til ulike kampanjemål.
Fremtidens Display.
Vi vil se færre, men mer relvante annonser.
Display annonser impressions pr person vil reduseres med 25%
Brukerne vil ha påvirking på 25% av annonsene de blir eksponert for
35% av kampanjene vil benytte andre parametre enn klikk og konverteringer
Forbrukeren vil alltid vite hvorfor de blir eksponert for en annonse.
Mer enn 40% av online amerikanere forvneter å foretrekke display annonser online som deres favoritt fremfor glossy magasiner og kino.
Google Places
Google knytter sammen lokale bedrifter og kunder. Derfor er det viktig for disse å ha egen Place side! Der får du kontaktinfo, reviews, bilder og video, samt detaljer om forretningen osv. Er du eier av stedet kan du trykke på "Rediger dette stedet". Denne oppføringen er så klart gratis!
De fleste bedrifter er allrede på Google Maps, men mange av oppføringene er ikke vertifisert. Hvorfor
Google Offers
Tilbud av stor verdi på produkter og tjenester fra attraktive lokale tilbydere.
Brukere ser tilbudet på Google sitt Display-netverk. Brukere mottar en e-post som kan printes ut og taes med i butikken eller man kan scanne en QR-kode og ta med mobilen.
Mobile first! 5,3 milliarder mobil abonnementer. Flere mennesker har tilgang til mobil enn rent vann! De gamle telefonene fases ut og taes over av smarttelefoner.
Start mobilannonsering med en gang.
Separer søk og mobilkampanjen. Helst med en egen mobil landingsside. Konverteringsraten og klikkraten øker, mens kostnaden pr salg går ned.
Muligheter med Google
Du kan velge å rette deg mot ulike abonnementer, telefontyper osv.
Det er fire forskjellige formater:
Online til offline... (Last ned kuponger fra mobil. beta i USA)
Q&A
Hvor hentes info til Places fra?
Mats: Har du vertifisert oppføringen er det ingen andre som kan endre på denne oppføringen. Oppdateringer fra Brønnøysundsregisteret skal oppdateres automatisk.
Hva hvis kontor og arrangementsted er to ulike steder?
Mats: Dette er noe man vanligvis ikke gjør, men ta kontakt i GOD tid, så kan man se hva man kan gjøre.
EU reglement ovenfor Cookies
Mark: Very few countries have done anything about it yet, but we are follwing the develpoment.
Er Google Offers en oppgradering av Google kuponger?
Mats: Nei, kuponger vil forsatt være der.
Google Display Network Elisabeth Berglie, Google
Søk og Display gir flere konverteringer.
Med Display Network kan tilpasser man målretting til ulike kampanjemål.
- Kontekstuell måretting
- Emnemålretting
- Plasseringsmålretting
Fremtidens Display.
Vi vil se færre, men mer relvante annonser.
Display annonser impressions pr person vil reduseres med 25%
Brukerne vil ha påvirking på 25% av annonsene de blir eksponert for
35% av kampanjene vil benytte andre parametre enn klikk og konverteringer
Forbrukeren vil alltid vite hvorfor de blir eksponert for en annonse.
Mer enn 40% av online amerikanere forvneter å foretrekke display annonser online som deres favoritt fremfor glossy magasiner og kino.
Google Places + Deals Mats Olavson, Google
Google Places
- ca 20% av alle søk har lokal tilknytting (sted eller området)
- 97% av brukere undersøker produlkter online før de kjøper lokalt
- 40% av små firmaer har ikke websider
Google knytter sammen lokale bedrifter og kunder. Derfor er det viktig for disse å ha egen Place side! Der får du kontaktinfo, reviews, bilder og video, samt detaljer om forretningen osv. Er du eier av stedet kan du trykke på "Rediger dette stedet". Denne oppføringen er så klart gratis!
De fleste bedrifter er allrede på Google Maps, men mange av oppføringene er ikke vertifisert. Hvorfor
- Det er gratis. Det er en rask og enkel måte å promotere bedriften din på
- Ta eierskap over hva som skjer online
- Medarbeidere i bedriften har den beste forutsetningen for å legge inn detaljer og info
Google Offers
Tilbud av stor verdi på produkter og tjenester fra attraktive lokale tilbydere.
Brukere ser tilbudet på Google sitt Display-netverk. Brukere mottar en e-post som kan printes ut og taes med i butikken eller man kan scanne en QR-kode og ta med mobilen.
Mobilt søk Kristin Ellingsen, Google
Mobile first! 5,3 milliarder mobil abonnementer. Flere mennesker har tilgang til mobil enn rent vann! De gamle telefonene fases ut og taes over av smarttelefoner.
Start mobilannonsering med en gang.
Separer søk og mobilkampanjen. Helst med en egen mobil landingsside. Konverteringsraten og klikkraten øker, mens kostnaden pr salg går ned.
Muligheter med Google
Du kan velge å rette deg mot ulike abonnementer, telefontyper osv.
Det er fire forskjellige formater:
- Click to call. For de som ikke har egen side eller har call senter og ønsker å rette trafikken inn dit
- Site links.
- Click to download. For nedlastning av applikasjoner
- Hyper local. Viser oppføringer i kart med mulighet for kjørebeskrivelse fra der du er
Online til offline... (Last ned kuponger fra mobil. beta i USA)
Q&A
Hvor hentes info til Places fra?
Mats: Har du vertifisert oppføringen er det ingen andre som kan endre på denne oppføringen. Oppdateringer fra Brønnøysundsregisteret skal oppdateres automatisk.
Hva hvis kontor og arrangementsted er to ulike steder?
Mats: Dette er noe man vanligvis ikke gjør, men ta kontakt i GOD tid, så kan man se hva man kan gjøre.
EU reglement ovenfor Cookies
Mark: Very few countries have done anything about it yet, but we are follwing the develpoment.
Er Google Offers en oppgradering av Google kuponger?
Mats: Nei, kuponger vil forsatt være der.