Forside / Blogg / Hvorfor Google Analytics 360?

Hvorfor Google Analytics 360?

Har bedriften din mye data og besøk som du ønsker å måle og analysere? Da bør du sette opp Google Analytics 360 (tidligere Premium). Det er en utvidelse av Google Analytics som er spesielt utviklet for virksomheter med store mengder data.

Hvorfor Google Analytics 360?

Google Analytics 360 tar med seg all den gode funksjonaliteten i standardversjonen, men håndterer et helt annet nivå av datamengde, funksjonalitet og hastighet på rapporteringen.

  • Du får bedre kontroll på egne data
  • Datamengden øker fra 10 millioner hits pr måned til 1 milliard hits per måned
  • Data oppdateres kontinuerlig (freshness).
  • Oppdateringene har maksimal forsinkelse på 1-2 timer. (24 timer i standard Google Analytics)
  • Tilgang på rådata og mindre databegrensning / sampling
  • Garantert oppetid på 99% og innsamling av data på 99,9%
  • Antall datarader per eksport øker fra 50.000 til 3 millioner
  • Tilgang og kobling med bl.a. BigQuery og DoubleClick
  • Tilgang på flere skreddersydde variabler og dimensjoner
  • Garanti på support, vedlikehold og overvåkning av datainnhenting, struktur og script

Sistnevnte er et krav Google stiller til Synlighet som autorisert Google Analytics 360 reseller. Vi plikter å oppfylle disse garantiene overfor våre Analytics Premium kunder.

Les også om hvordan Synlighet jobber med webanalyse.

For store aktører med mye data

Google Analytics 360 er for de største aktørene, som har så mye data fra nettsiden sin at ikke alt kan vises i standard-versjonen av Google Analytics. Google Analytics 360 passer også for deg som har mange variabler som du ønsker å måle og dermed trenger flere skreddersydde variabler og dimensjoner enn det som tilbys i standard-versjonen til Google Analytics. Velger du Google Analytics 360, blir du eier av alle data i Google Analytics-kontoen din. Dette gjelder også etter at en avtale eventuelt blir avsluttet.

Google Analytics Certified Partner og Reseller

Synlighet har et av Norges beste miljøer innen webanalyse og er både Google Analytics Certified Partner og godkjent Reseller av Google Analytics 360. Alle våre analyseeksperter har individuelle sertifiseringer innen Google Analytics. Dette er et viktig kvalitetsstempel, men aller viktigst er erfaringen vi besitter etter å ha jobbet med mange ulike bransjer og utfordringer. Vil du ha mer informasjon om Google Analytics 360? Spør en av Synlighets webanalytikere her!