Forside / Blogg / Eier du fremdeles førsteplassen i Google på ditt hotellnavn?
Skrevet av: Michiel Ouwerkerk

Eier du fremdeles førsteplassen i Google på ditt hotellnavn?

26.08.14
Google hotell

TripAdvisor får stadig mer og mer makt, uavhengig av om det blir lagt igjen negative eller positive anmeldelser på siden deres.


Hvis du driver med reiseliv, kan det være at TripAdvisor kommer til å ta fra deg plasseringen din i søkeresultater i nærmeste framtid.

Trip Advisor 26 Aug2014



Flere og flere bedrifter blir avhengig av TripAdvisor for anmeldelser (Choice Hotels, Scandic) og viser TripAdvisor som en “uavhengig” leverandør av anmeldelser på deres egne websider (VisitNorway.com, Apollo.no). Med så mye oppmerksomhet og med så mange bedrifter som oppfordrer gjester til å skrive tilbakemeldinger på TripAdvisor, forvandles nettstedet raskt til et Wikipedia for anmeldelser. TripAdvisor rangerer blant top 5 i Google på mange merkevaresøk innen reiseliv. Dette gjelder spesielt hotellnavn.

Trip Advisor2 26 Aug2014



Med hvert bilde som blir lastet opp, hver anmeldelse som blir publisert og hver deling som blir utført på andre sosiale medier, vokser autoriteten til TripAdvisor. De har mest sannsynlig mer bilder og innhold, for eksempel om hotell, enn de fleste hotell har på sine egne hjemmesider. Den største faren er at TripAdvisor er på vei til å bli en autoritet på din merkevare, som betyr at TripAdvisor kan rangere over din hjemmeside i Google og dermed bli førstevalget. TripAdvisor er en viktig side for å generere trafikk og salg på hotellene sine egne websider, men vurder om du skal publisere og promotere dine egne anmeldelser og bilder på ditt eget domene hvis du ikke vil at TripAdvisor skal konkurrere med merkevaren din. Har du sett eksempler på at TripAdvisor rangerer høyere på et hotellnavn enn hotellets egen hjemmeside? Teksten er oversatt fra engelsk av Trine Malde