Forside / Blogg / Annonsering i Google Displaynettverk

Annonsering i Google Displaynettverk

Effektiv og målbar annonsering gjennom Google Displaynettverk. Google Displaynettverk består av tusenvis av norske og globale nettsider der du kan få vist tekstannonser, bannerannonser og videoannonser. Du betaler kun når noen klikker på annonsen din. Vi hjelper deg å komme i gang!


Kort om displayannonsering

Annonsering i Google Displaynettverk må ikke forveksles med annonsering i søkemotorer, der man gjennom Google Ads har en tekstannonse i søkeresultatet. Displayannonser er bilde, tekst eller videoer som vises som reklame på andres nettsider som YouTube, nettaviser, apper eller blogger. Gjennom displayannonsering treffer du brukeren i et modus der personen mest sannsynlig ikke tenker på å kjøpe dine produkter eller tjenester, men du kan påvirke og påkalle brukerens oppmerksomhet. Ved å vise annonsen i en relevant kontekst, øker sannsynligheten for at annonsen din oppfattes som interessant. Det er et godt alternativ til klassisk push-reklame på TV og radio.

God målretting og nyttig innsikt

Gjennom gode analyseverktøy som Google Analytics, er det enkelt å dokumentere effekten av tekst- eller bannerannonseringen. Du kan spore kundens vandring (klikk) frem til det siste og avgjørende klikket og se hva som utløste salget eller henvendelsen.

Annonseringsverktøyet Google Ads gir svært mange muligheter til å målrette annonser og budskap til den riktige målgruppen.
Ulike målrettinger:

  • Kjønn
  • Alder
  • Geografi
  • Interesser
  • Tema på nettsiden
  • Remarketing

Alle mulighetene for målretting gjør at du for eksempel kan vise annonser kun til kvinner i alderen 30-40 år, innbyggere i Lillestrøm, interiørinteresserte, eller til de som har forlatt handlekurven på nettsiden din uten å kjøpe noe.

Få hjelp til annonsering i Google Displaynettverk

Synlighet representerer Norges eldste og største kompetansemiljø for annonsering i Googles søke- og displaynettverk. Vi har mange flinke medarbeidere ved kontorene i Oslo, Bergen og Trondheim som daglig arbeider med optimalisering av annonsekampanjer. Samtlige av dem er Google-sertifiserte innenfor annonsering og analyse. Vi har jevnlig kontakt med Google og som Google-partner blir vi alltid oppdatert på de nyeste funksjonene og mulighetene innen annonsering.

Ta kontakt for hjelp til å lykkes med displayannonsering!