Q&A-webinar #2: datadrevet markedsføring i praksis
97 % av alle bannerkampanjer viser ett generelt budskap til hele målgruppen. Hvorfor er det slik samtidig som muligheten for langt mer relevant og spisset annonsering ligger rett foran nesa vår?
Teknologien er på plass og du som er digital markedsfører har tilgang til store mengder data. Utnytter du mulighetene som ligger der til din fordel? Datadrevet markedsføring gjort skikkelig gagner både deg og målgruppen din.
Du kan for eksempel tilpasse budskap etter lagerstatus på produkter, målgruppens atferd, etter hvor kunden foretrekker å handle, hvor brukeren befinner seg eller været der brukeren er. Du kan utvikle dynamiske markedsrigger som forvandler ett banner til titusenvis tilpassede bannere.
Nysgjerrig på hvordan? Synlighet deler erfaring og viser i praksis hvordan du kan booste resultatene med datadrevet markedsføring med DV360 (del av Google Marketing Platform, tidligere DoubleClick)
For hvem? Faller du inn under én av disse tre kategoriene vil webinaret være spesielt nyttig for deg;
- Kjedekontor
- Har både fysisk butikk og nettbutikk
- Har målgrupper i hele landet og behov for lokal tilpasning av budskap