Forside / Webinarer / Webinar #34: Få fart på nettbutikken i 2025

Webinar: Få fart med på nettbutikken i 2025: Del 1 - Hva gjør de som vokser?

Dato publisert:

14.01.25

Dato oppdatert:

06.02.25
Norsk Del 1

Hvilke grep fører til vekst i nettbutikken og gjør at du vinner kampen om kundene i 2025? Få konkrete tips for hva du bør gjøre fremover.

2024 var preget av høye renter, svak krone og økning i andre kostnader som påvirket både privatpersoner og bedrifter. Mange bedrifter kutter i markedsbudsjettet når markedet butter imot - bare 23% av nordiske markedssjefer sier at selskapet øker budsjetter for å møte motgang*.


Dette har åpnet for at markedsandeler blir tilgjengelig, og nye aktører kommer inn. Temu er et eksempel på en aktør som har oversvømt markedet med annonser, for å trekke inn trafikk og nye kunder - og har lyktes godt med det til mange markedsføreres frustrasjon. Ifølge Postnord skjer 15% av all norsk netthandel nå på Temu.

I dette webinaret møter du:

Alexander Öqvist er rådgiver i Synlighet og har i en årrekke jobbet med SEO for store aktører innen netthandel, både i Norge og i Sverige. Han har gjestet flere kjente nordiske podcaster som “Digital markedsføring” med Tony Hammarlund og Søkpodden med Pineberry.

Erna Therese Widerøe har over 20 års erfaring med merkevarebygging og e-handel blant annet fra tiden som markedssjef i Get Inspired og Høie, og som rådgiver i Synlighet.

Sammen skal de ta deg igjennom:

  • Kanalmiks og spending: Hvor mye penger bør du bruke - og på hva?

  • Kreativer: Hvordan annonsene dine ser ut spiller en rolle!

  • Trender: Ikke hopp på enhver trend - hver tro mot egen merkevare!

  • AI: Hva kommer og hvordan bør vi bruke AI fremover


I webinaret snakker vi norsk og svensk. 

Få tilsendt opptak av webinaret: