Forside / Webinar / Q&A-webinar #21: Livet etter Google Analytics

Q&A-webinar #21: Livet etter Google Analytics

277232896 1127781301332014 2474702014059163146 n

Google Analytics, slik vi kjenner det i dag, forsvinner om litt over et år. Det betyr at minst 9 av 10 bedrifter må finne et annet analyseverktøy. Men hvilket?

Hva? Google vil at du går over til Google Analytics 4. Det kan være en god idé for mange, men det er ingen selvfølge. 

Google Analytics 4 er ikke en oppdatering, men et helt nytt verktøy som krever både ny teknisk implementering og ny kunnskap for å bruke det riktig. Dessuten er det for tiden en del usikkerhet omkring lovligheten av datasystemer som overfører data til USA (se tidligere webinar her).

De fleste har ikke hatt noen grunn til å sjekke ut andre verktøy - før nå. Men alternativene finnes, i massevis! Fra enkle minimalistiske trafikkrapporter uten bruk av cookies til sofistikerte verktøy for prosess og segmentanalyse.

Fagleder for Data og innsikt i Synlighet, Jørgen Brunborg-Næss tar deg gjennom fordeler og ulemper ved flere gode analyseverktøy, slik at du kan starte å vurdere hvilket som passer for din bedrift.

Fyll ut skjemaet og få tilsendt webinaret på mail

I webinaret møter du:

Jørgen Brunborg-Næss er fagleder for Data og innsikt i Synlighet og har over 20 års erfaring med datafangst i digitale kanaler fra både byrå og inhouse-miljøer. Han har blant annet vært analyseansvarlig i Aller Media, men har tilbragt mest tid her i Synlighet og var med å starte det hele. Han er siviløkonom av utdanning og datanerd av legning. Han brenner for alt som handler om personopplysninger knyttet til markedsføring og er kanskje Norges største autoritet på området.