Frokostmøte i Oslo 4. mars: Lovlig bra markedsføring
Dato publisert:
Dato oppdatert:
Ny Ekomlov trådte i kraft 1. januar 2025, og det har betydning for alle som jobber med markedsføring.
Vi får besøk av advokat Vebjørn Søndersrød, som sammen med vår egen Jørgen Brunborg-Næss gir deg oversikten over nye og gamle lovregler du må kjenne til innen markedsføring.
Du får høre om:
- Hva kreves for å samle og bruke persondata til markedsføring, nå?
- Hva er de juridiske aspektene ved bruk av AI til markedsføring?
- Hva er mulig å gjøre med epostlister og kundeklubber fremover?
Når: 4. mars kl. 08:00–10:00
(lett frokost serveres mellom 08:00–08:30)
Hvor: Sentralen - Hitchiker, Oslo
Pris: Gratis
Det har vært full sal på tidligere frokostmøter, så ikke vent med å melde deg på. Velkommen til en lærerik, inspirerende og hyggelig morgenstund - vi håper å se deg!
Vel møtt!
Meld deg på her:
Om dagens foredragsholdere:
👨💻 Jørgen Brunborg-Næss (Head of Customer Experience, Synlighet) – Med over 20 års erfaring innen data og analyse, gir han deg et praktisk blikk på hvordan teknologiutviklingen påvirker digital markedsføring.
⚖️ Vebjørn Søndersrød (Advokat, Føyen) – En av Norges fremste eksperter på personvern og digital juss. Han hjelper deg å forstå hvordan nye lover og regler påvirker bedriftens markedsføring og datahåndtering.
Mer om dagens tema:
Den nye EKOM-loven som trådte i kraft ved nyttår har skapt mye oppstyr, og Datatilsynet varsler tilsyn med cookies, trackingteknologi og samtykkeløsninger.
Bruk av epostlister til å bygge målgrupper gjennom kundelistematching har vært mulig i de fleste annonseplattformer en god stund, men mange nøler med å ta det i bruk av personvernhensyn. Realiteten er at denne teknologien er bedre for personvernet enn alle de "anonyme" cookiene vi har vært vant til å basere oss på.
Å henge med på utviklingen innen kunstig intelligens er utfordrende for de fleste. Vi gir deg en oppsummering av de juridiske aspektene.
Epostmarkedsføring er en kjent øvelse for de fleste. Vi frisker opp grunnreglene og går gjennom grensetilfellene for hva du kan gjøre med og uten samtykke.
Kundeklubber er i vinden som aldri før, men inneholder flere juridiske utfordringer. Hva du kan tilby av belønning til folk som blir medlem, og hva du har lov til å bruke kundedata til er noe av det du bør ha kontroll på.